اقامتگاه بومگردی دادا و دده علی آباد کتول

1 دی، 1398
1 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
چیزی که در استان گلستان تمامی ندارد، طبیعت بی‌نظیر آن است و آنچه که هر شهرنشینی در مسافرت‌های خود به دنبالش می‌گردد، زندگی در همین طبیعت بکر و زیباست. اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول مجموعه‌ای از کلبه‌های روستایی بسیار زیبا در میان جنگل‌های چلی سفلی در 27 کیلومتری شهرستان علی‌آباد استان گلستان است. اقامتگاه بومگردی دادا و دده علی آباد کتول 80 سال پیش ساخته شده اما به‌تازگی بازسازی شده و کاربری آن به یک اقامتگاه بوم‌گردی تغییر کرده است.با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
علی‌آباد کتول، دهنه محمدآباد کتول، چلی سفلی
راه_دسترسی:
ابتدا باید از علی‌آباد کتول به سمت فاضل‌آباد بروید. بعد از فاضل‌آباد از خیابان رحمت‌آباد، 9 کیلومتر را باید در میان درختان تنومند و بلندقامت جنگل به سمت جنوب بپیمایید تا به روستای چلی سفلی برسید. روستا در سمت چپ شماست و تمامی اهالی چلی سفلی می‌توانند شما را برای رسیدن به اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول راهنمایی کنند.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول

اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول مجموعه‌ای از کلبه‌‌های چوبی در روستای چلی سفلی شهر علی‌آباد کتول است که در طبیعت زیبای علی‌آباد در کنار بافت تاریخی، محل بی‌نظیری را برای اقامت ییلاقی فراهم کرده است. به دلیل اینکه بافت تاریخی روستای چلی سفلی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، این روستا مقصد گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از تمام نقاط ایران است. اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول دارای 3 کلبه 50متری، 1 کلبه 70متری و 1 کلبه 90متری است. تنها یکی از کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول در سال 97 ساخته شده است. 4 کلبه‌ی دیگر بیش از 80 سال قدمت دارند، اما در سال 1396 بازسازی شده‌اند. کلبه‌های قدیمی اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول از حال و هوای بهتری برخوردارند و حس زندگی در دل تاریخ را برای شما تداعی می‌کنند. کلبه های اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول اسم‌های مخصوص به خود دارند و با نام‌های کلبه کپوکی، کلبه جوزک، کلبه کایلو و کلبه عشق کوه شناخته می‌شوند.

تمامی کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول دارای امکانات یکسان مانند آشپزخانه به‌صورت عمومی، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی، وسایل گرمایشی و سرمایشی و سرویس کف‌خواب هستند؛ اما کلبه‌ 90 متری دارای سرویس تختخواب نیز هست که این کلبه را از دیگر کلبه‌ها متمایز می‌کند. تمامی اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول دارای تراس‌هایی با منظره جنگل و کوه هستند. تصور کنید لیوان چایی زغالی دم کشیده، در دستانتان است و در تراس کلبه‌ی چوبی نشسته‌اید و تمام زیبایی‌های طبیعی جلوی چشمتان است؛ مطمئناً این صحنه ارزشش را دارد تا حداقل یک شب را در یکی از کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول اقامت داشته باشید.
نقاط قوت
  • محاسبه هزینه ‌بر اساس هر کلبه نه هر فرد
  • فضای نسبتاً بزرگ
  • امکانات رفاهی مناسب
  • تختخواب در کلبه 90 متری
  • دید عالی به مناظر طبیعی
  • آشپزخانه اختصاصی
  • راهنمای تور
  • اقامت رایگان کودکان زیر 2 سال
  • اقامت نیم‌بها کودکان بین 2 تا 12 سال
نقاط ضعف
  • آنتن‌ دهی ضعیف موبایل
  • نداشتن تختخواب در کلبه‌های 50 متری و 70 متری
  • نداشتن دسترسی آسان برای افراد کم‌توان و ناتوان
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

شما می‌توانید وسایل موردنیاز خود را برای برپایی یک صبحانه مفصل به همراه خود بیاورید؛ اما اگر می‌خواهید از لبنیات محلی برای وعده‌ی صبحانه خود استفاده کنید باید در زمان ورود خود، با مسئولان اقامتگاه بوم گردی دادا و دده علی آباد کتول هماهنگی لازم را برای آوردن یک صبحانه بومی انجام دهید. برای وعده‌های ناهار و شام هم همین قاعده پابرجاست. می‌توانید غذاهای محلی بسیار خوشمزه و لذیذ که با مواد ارگانیک و بومی طبخ شده‌اند مانند ترشی پلو، ماش پلو، ته‌چین و کباب را سفارش دهید و لذت خوردن غذاهای محلی را از دست ندهید. همچنین اگر قصد دارید خودتان برای تأمین وعده‌ ناهار و شامتان اقدام کنید می‌توانید از آشپزخانه اقامتگاه بوم‌گردی دادا و دده که در هر کلبه به صورت مجزا وجود دارد، استفاده کنید.
 

امکانات برای خرید سوغاتی

شما می‌توانید در روستای چلی سفلی انواع خوراکی‌های محلی مانند بابتو که نوعی شیرینی است، خاکی که از تنقلات بومی است، کندس او و ترشی آلوی گاوی را تهیه کنید و هم خودتان از خوردن آن‌ها لذت ببرید و هم عزیزانتان را در لذت خوردن خوراکی‌های خوشمزه شریک کنید. همچنین عروسک‌های دست‌ساز خیلی زیبا، نمد، حصیر و پارچه‌های محلی از دیگر سوغاتی‌هایی است که می‌توانید با خود به شهرتان ببرید.

قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم باکارت ملی و شناسنامه عکس‌دار
پذیرش زوج‌ها با شناسنامه و صیغه‌نامه معتبر

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
تراس
تلویزیون در اتاق
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.