اقامتگاه بومگردی ریواس شهر بابک

15 بهمن، 1398
15 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی ریواس شهر بابک، در سال 1394 بازسازی شده و میزبان مسافران جاده‌های حوالی یزد، کرمان و بندرعباس است. یک خانه بزرگ که حال‌و‌هوای داغ زندگی جنوب را دارد. آهنگ لهجه کرمانی و یزدی در گوش‌هایت نواخته می‌شود و ساقه‌های آفتاب‌گردان و برگ‌های نخل‌ها جلوی چشمانت می‌رقصند. روی ریگ‌های داغ حیاط راه می‌روی و یک استکان چای و شیرینی‌های محلی را مزه می‌کنی. اقامتگاه بومگردی ریواس شهر بابک جایی برای چشیدن طعم خوشبختی است. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.

آدرس:
استان کرمان، شهربابک، 5کیلومتری جاده شهربابک به سیرجان، بعد از پلیس راه شهربابک، دومین جاده خاکی سمت راست، روستای دهنو فرخزاد
راه دسترسی:
راه دسترسی: اقامتگاه بوم گردی ریواس شهر بابک در استان کرمان است اما اگر از تهران می‌آیید و می‌خواهید آن اطراف را ببینید، بهتر است بعد از یزد یا سر راه بندرعباس، سفر به روستای دهنو فرخزاد را برنامه‌ریزی کنید. بعد از مهریز، به سمت خورمیز و تنگ چنار بروید؛ 17 کیلومتر جلوتر، جاده ایمان را می‌بینید؛ 5/2 کیلومتر جلوتر، در دوراهی به چپ بپیچید، 5/1 کیلومتر جلوتر، در انتهای خیابان، اقامتگاه بومگردی ریواس شهر بابک قرار گرفته است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه


اقامتگاه بوم گردی ریواس شهر بابک در سال 1360 ساخته شده، یک طبقه است و 4 اتاق دارد. این خانه قدیمی پس از بازسازی در سال 1394، محل اقامت بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی شده است. خانه حیاط بزرگی دارد و کف این حیاط با ریگ پوشیده شده است. دیوارهای کاهگلی ساختان خانه، درهای آبی، شیشه‌های رنگی اتاق‌ها از یک طرف و استخر و گل‌های آفتاب‌گردان باغچه از طرف دیگر، فضایی شبیه خانه سریال‌های قدیمی را یادآور می‌شوند. داخل هر اتاق با فرش پوشیده شده و کنار دیوارهایش متکا قرار دارد. تلویزیون خانه قدیمی و سیاه و سفید است و اگر مسافر این خانه باشید باید برای سرگرم‌ شدن، با دیگر مسافران دور هم بنشینید و گپ بزنید زیرا کلا فضای خانه و حتی اشیای تزئینی دیوارها و طاقچه‌های اتاق‌ها، حس و حال زندگی ساده را در سرتان می‌اندازد و احتمالا خودتان هم دوست ندارید در این خانه پای برنامه‌های تلویزیون بنشینید. اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی ریواس شهر بابک، تخت ندارند و باید روی تشک استراحت کنید. سرویس بهداشتی، شامل توالت ایرانی، فرنگی و حمام، در حیاط قرار گرفته است. در کل اقامت در این خانه برای افراد کم‌توان یا ناتوان هم مناسب است.

نقاط قوت
  • وجود اشیای سنتی که کمتر از نزدیک دیده‌اید، مثلا دار نیم‌بافت قالی
  • حیاط وسیع
  • وجود استخر
  • مناسب افراد کم‌توان یا ناتوان
نقاط ضعف
  • نداشتن صندوق امانات در اتاق
  • نداشن فروشگاه و غرفه
  • نداشتن فضای سبز وسیع
  • نداشتن تراس
  • کوچک بودن اتاق‌ها در برابر ظرفیت آنها
  • نداشتن میز و صندلی در حیاط
  • نداشتن آشپزخانه برای آشپزی مسافران


امکانات برای سرو غذا


در  اقامتگاه بوم گردی ریواس شهر بابک، آشپزخانه هست اما مسافران نمی‌توانند در آن آشپزی کنند و تنها می‌توانند غذاهای مختصر و ساده را به مدیریت این اقامتگاه برای هر وعده غذایی سفارش دهند. اطراف خانه هم بقالی و تهیه غذا هست و مسافران می‌توانند برای تماس با آنها از مدیریت اقامتگاه بوم گردی ریواس شهر بابک کمک بگیرند. از غذاهای محلی شهربابک می‌توانیم قرمه را معرفی کنیم که با سرخ کردن گوشت گوسفند در روغن دنبه تهیه می‌شود.

امکانات برای خرید سوغاتی


 در اقامتگاه بومگردی ریواس شهر بابک غرفه فروش سوغاتی وجود ندارد اما می‌توانید از محلی‌های این منطقه این خوراکی‌ها را بخرید: نان کرنو، نان کماچ شیر و کماچ سهن، مسکه (کره)، روغن حیوانی (روغن زرد)، دوغ، اسپار (دوغ جوشانده شده و غلیظ شده و معطر شده با گیاهان دارویی)، کشک، تلف (قره قروت) و پنیر.

نحوه رزرو
  • تلفن رزرو: 09131931641-09137771389
  • امکان رزرو اینترنتی از طریق وبسایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بومگردی ایران


قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
نرخ مهمان خارجی مطابق با نرخ‌نامه
پذیریش زوجین با شناسنامه یا صیغه‌نامه ممهور به مهر برجسته
اقامت رایگان برای کودکان زیر 9 سال
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
تجهیزات آشپزی
تلویزیون در اتاق
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
گرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.