اقامتگاه بوم‌گردی آستو طبس

16 آذر، 1398
16 آذر، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
کنار رمل‌های کویری عشق آباد خراسان، اقامتگاهی قرار دارد که گردشگران بر لب حوض آبی و صندلی‌های چوبی حیاط با‌صفایش می‌نشینند و به آسمان پر‌ستاره‌ی کویر، چشم می‌دوزند. اقامتگاه بوم گردی آستو طبس سال‌هاست که از کویر‌گردان پذیرایی صمیمانه‌ای می‌کند. برای گذراندن یک شب رویایی در دل کویر با صرف غذا‌های لذیذ محلی، سری به اقامتگاه بوم‌گردی آستو طبس بزنید. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بومگردی بیشتر آشنا شوید.

آدرس و راه‌های دسترسی به اقامتگاه

آدرس:
خراسان جنوبی، شهر طبس، عشق آباد، روستای حسن آباد، اقامتگاه بوم گردی آستو طبس
راه_دسترسی:
برای رفتن به اقامتگاه آستو طبس باید خودتان را به روستای حسن‌آباد طبس برسانید که حدود 107 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. در شهر طبس باید به سمت بلوار مطهری بروید و از آنجا راه‌تان را به سمت عشق آباد کج کنید. در فاصله‌ی کمی از عشق آباد، فرعی حسن‌آباد را می‌بینید. در این فرعی بپیچید تا پس از طی مسافت کوتاهی به اقامتگاه بوم گردی آستو طبس برسید. سرتاسر این مسیر آسفالت است و ترافیک هم ندارد. به جز خودروی شخصی، می‌توانید با اتوبوس طبس – عشق آباد خودتان را به اقامتگاه برسانید. 
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 ظهر هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه


اقامتگاه بوم گردی آستو طبس از آن دسته اقامتگاه‌های با امکانات بالاست، با این وجود این امکانات تاثیر چندانی در قیمت اتاق‌ها نداشته است. اقامتگاه بوم گردی آستو، خانه‌ای خشتی با حیاطی باصفا است. حوض آبی هم در وسط حیاط قرار گرفته با گلدان‌هایش دل مسافران را در همان لحظه‌ی ورود می‌بَرد. 9 اتاق این اقامتگاه به شکلی کاملا سنتی طراحی و چیده شده و مجموعا ظرفیت پذیرایی از 45 نفر را دارند. فقط یکی از اتاق‌های اقامتگاه سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارد و بقیه‌ی اتاق‌ها باید از سرویس بهداشتی مشترک حیاط استفاده کنند.
سرویس خواب اتاق‌ها به صورت کف‌خواب است و سیستم سرمایشی و گرمایشی هم شامل کولر آبی، بخاری نفتی و گازی است. می‌توانید از مسئولین بوم‌گردی آستو بخواهید تا تور کویرگردی و سافاری، موتورسواری و شترسواری برای‌تان تدارک ببینند. البته فاصله‌ی اقامتگاه تا رمل‌های کویر تنها 100 متر است و خودتان هم می‌توانید به کویر بروید.

نقاط قوت
  • فاصله‌ی نزدیک به شهر عشق آبادفاصله‌ی نزدیک به کویر
  • فضای با‌صفا و سنتی
  • برگزاری تورهای کویری مثل سافاری
  • امکانات مناسب برای افراد کم‌توان و ناتوان
  • تجهیزات ایمنی در اقامتگاه
نقاط ضعف
  • نداشتن اینترنت 
 

امکانات سرو غذا


اقامتگاه بومگردی آستو طبس آشپزخانه ندارد اما انواع غذا‌های سنتی و محلی با‌کیفیت را برای شما آماده می‌کند. بسیاری از مسافران، از این مکان به عنوان یک رستوران و نه محلی برای اقامت استفاده می‌کنند. با این حال اگر تمایل به خوردن غذای اقامتگاه نداشتید، می‌توانید از رستوران‌های سطح شهر عشق‌آباد مثل رستوران امیران یا گل گندم استفاده کنید. 

امکانات خرید سوغاتی


خوشبختانه اقامتگاه بوم گردی آستو طبس فروشگاهی برای خرید سوغاتی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما زرشک و زعفران این منطقه را بخرید.  
نحوه رزرو
  • رزرو تلفنی با شماره‌ی 09121697307
  • رزرو آنلاین از طریق سایت‌های رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی
قوانین و نکات
اقامت کودکان زیر 8 سال رایگان است.
کشیدن سیگار و قلیان در محوطه‌ی اقامتگاه ممنوع است.
لطفا از همراه داشتن حیوان خانگی خود‌داری کنید.
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آب رایگان
امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم تهویه مطبوع
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
گرمایش
لوازم بهداشتی
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

دوستام کیان صدام می‌کنن. عاشق موسیقی‌های سنگین و زیبایی‌های پیچیده هستم،‌ به خاطر همین سفر جذبم می‌کنه. چون یه فرآیند طولانی و دقیقه؛ باعث می‌شه برای یه مدت نامعلومی وارد داستان‌ها و درگیری‌های غیر قابل پیش‌بینی بشی. دانشجوام و درگیر کتاب، پرخور و درگیر غذا، شاداب و درگیر عشق. می‌نویسم تا تجربه‌ها و نظراتم را به بقیه به اشتراک بذارم می‌دونم که به درد می‌خوره.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.