اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند فردوس

8 بهمن، 1398
8 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
روستای کویری پَلند که با تپه‌های ماسه‌ای به شکل دم یوزپلنگش به کویر دم یوز نیز معروف است، تعداد بسیار کمی اقامتگاه دارد که یکی از آن‌ها اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس است. به همین خاطر این اقامتگاه تا به حال سر‌پناه تعداد زیادی از کویر‌گردان بوده است. اگر شما هم در سفر به خراسان جنوبی و شهر فردوس، دنبال جایی هستید که به کویر نزدیک باشد و در کنارش برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای هم اجرا کند، اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس بهترین جاست. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، روستای پلند، اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس
راه دسترسی:
اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند، در 40 کیلومتری شهرستان فردوس واقع شده است. برای رسیدن به این اقامتگاه، باید جاده‌ی فردوس به سمت خانکوک را بروید. پس از طی حدود 5 کیلومتر، به دوراهی می‌رسید که یک سمت آن به سمت حسین آباد و سمت دیگر به خانکوک می‌برد. شما باید راه دوم را پیش بگیرید. پس از گذر از روستای خانکوک، جاده‌ی طاهرآباد را مستقیم پایین بیایید تا به روستای پلند برسید. اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس تنها اقامتگاه این روستا و کویر است و افراد محلی شما را برای پیدا کردن اقامتگاه راهنمایی خواهند کرد. به علت پرت بودن مسیر پیشنهاد می‌شود از اتومبیل شخصی استفاده کنید. این جاده معمولا هیچ ترافیکی ندارد و 6 کیلومتر انتهایی مسیر جاده خاکی است. 

ساعت ورود:
از ساعت 15 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 14 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند فردوس


اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس، 6 اتاق با ظرفیت‌های متفاوت دارد. اتاق‌های 4، 5 و 6 نفره اقامتگاه با امکانات رفاهی مناسبی برای استفاده‌ی مسافران آماده شدند. 2 سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام این مجموعه در حیاط اقامتگاه قرار داده شده که به صورت مشترک استفاده می‌شوند. برای حفظ معماری سنتی اتاق، سرویس خواب به صورت کف‌خواب تهیه شده و اتاق‌ها به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهزند. مسافران می‌توانند در آشپزخانه‌ی عمومی اقامتگاه آشپزی کنند یا انواع غذا‌های محلی و سنتی را از آشپزخانه‌ی اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس سفارش بدهند. راهنمای گردشگری اقامتگاه فعالیت‌های مفرحی را برای مهمانان در نظر گرفته است. این برنامه‌ها شامل شتر سواری، کویر نوردی، سافاری، موتور چهار‌چرخ، زیپ لاین و موسیقی زنده می‌شود. اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس در کل ظرفیت پذیرایی از 35 گردشگر را دارد و پارکینگ رو باز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

نقاط قوت
  • نزدیکی به کویر
  • برنامه‌های مفرح با راهنمای گردشگری
نقاط ضعف
  • جاده‌ی منتهی به اقامتگاه آسفالت نیست.
  • فاصله‌ی زیاد از مرکز شهر


نحوه رزرو
  • برای رزرو به صورت تلفنی با شماره‌ی 09156038417 تماس بگیرید.
  • رزرو آنلاین ازسایت‌های مختلف رزرو اقامتگاه‌های بوم گردی 



امکانات سرو غذا


شما می‌توانید غذا‌های باب میل خود را به آشپزخانه‌ی اقامتگاه سفارش دهید و این غذا‌ها با کیفیت و قیمت مناسب در اتاق برای شما سرو خواهد شد. اگر تمایل به خوردن غذای اقامتگاه ندارید، در نزدیکی رستورانی وجود ندارد. اما می‌توانید مواد اولیه‌ی مورد نیاز خود را از روستا تهیه کرده و خودتان در آشپزخانه‌ی عمومی اقامتگاه بوم گردی ستاره پلند فردوس به آشپزی بپردازید.

امکانات خرید سوغاتی


در نزدیکی اقامتگاه فروشگاهی برای عرضه‌ی سوغاتی وجود ندارد. با کمک گرفتن از راهنمای گردشگری اقامتگاه می‌توانید محلی مناسب برای خرید سوغاتی در داخل روستای پلند پیدا کنید. اگر می‌خواهید از امنیت و سالم بودن سوغاتی‌ها کاملا مطمئن باشید پیشنهاد می‌کنیم سوغاتی‌های خود را از شهر فردوس تهیه کنید.

قوانین و نکات
هزینه‌ی اقامت کودکان زیر 6 سال در صورت عدم استفاده ازسرویس رایگان است.
لطفا از همراه داشتن حیوان خانگی خودداری کنید.
مصرف دخانیات در اقامتگاه ممنوع است.
اقامتگاه برای استفاده‌ی افراد مسن و کم‌توان مناسب است.
پذیرش بانوی‌ تنها با ارائه‌ی مدرک شناسایی معتبر و شناسنامه‌ی عکس دار امکان پذیر است.

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آب رایگان
آشپزخانه
پارکینگ
تجهیزات آشپزی
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
گرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

دوستام کیان صدام می‌کنن. عاشق موسیقی‌های سنگین و زیبایی‌های پیچیده هستم،‌ به خاطر همین سفر جذبم می‌کنه. چون یه فرآیند طولانی و دقیقه؛ باعث می‌شه برای یه مدت نامعلومی وارد داستان‌ها و درگیری‌های غیر قابل پیش‌بینی بشی. دانشجوام و درگیر کتاب، پرخور و درگیر غذا، شاداب و درگیر عشق. می‌نویسم تا تجربه‌ها و نظراتم را به بقیه به اشتراک بذارم می‌دونم که به درد می‌خوره.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.