اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌ آباد کتول

30 آذر، 1398
30 آذر، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
مطمئناً زندگی در میان درختان بلندقامت 190 میلیون ساله آرزوی هر طبیعت‌گردی است و اقامت در یک خانه رؤیائی در میان این درختان 30 متری حسی به شما منتقل می‌کند که شاید هیچ‌وقت آن را تجربه نکرده باشید. اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی آباد کتول در روستای سیاه رودبار استان گلستان واقع‌شده است. درواقع اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول یک خانه‌ی بومی با فرم قدیمی است که در سال 1397 ساخته شد و به دلیل موقعیت بی‌نظیر خود توانسته میزبان گردشگران بسیاری باشد. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بوم گردی بیشتر آشنا شوید.

داستان اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول
داستان اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول داستان یک جوان جنگلبان به نام فرهاد مسعودی است که برای حفظ سرمایه ملی، دست به ساخت چنین مکانی زده است. این جنگلبان با احداث این اقامتگاه تصمیم گرفت تا با هدایت درآمد ساکنین از فروش چوب درختان به جذب توریست و فروش صنایع‌دستی و کالاهای محلی، خدمت بزرگی به حفظ جنگل‌های منطقه‌ی سیاه رودبار استان گلستان و درآمدزایی ساکنین این منطقه کند.
آدرس:
گلستان، علی‌آباد کتول، روستای سیاه رودبار
راه_دسترسی:
تنها راه دسترسی به شهر علی‌آباد، بزرگراه گرگان-بجنورد است. شما باید با خودرو شخصی خودتان به اقامتگاه بوم گردی سرخدار بروید و یا اینکه از قبل خودرویی را کرایه کرده باشید. وارد شهر علی‌آباد که شدید پس از گذر از روستای کردآباد به جاده‌ی زرین گل- شیرین‌آباد می‌رسید. پس از طی کردن حدود 15 کیلومتر در جاده زرین گل- شیرین‌آباد به دوراهی که رسیدید به سمت چپ بروید. یک کیلومتر بعد تابلو اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول را خواهید دید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه سرخدار

اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول در توابع شهر علی‌آباد کتول و در روستای سیاه رودبار قرار دارد. ساختمان آن همکف است و دارای یک سالن 30 متری، یک اتاق 15 متری و یک اتاق 12 متری است. ظرفیت کلی اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول 15 نفر است و هر سرویس خواب دو اتاق آن به‌صورت کف‌خواب است. آشپزخانه‌ی آن عمومی است که تمام امکانات یک آشپزخانه‌ی خوب مانند یخچال و گاز در آن وجود دارد. در داخل اقامتگاه سرویس بهداشتی موجود نیست؛ اما یک توالت فرنگی، 3 توالت ایرانی و 2 دوش حمام در محوطه اقامتگاه قرار دارد که مهمانان به‌صورت مشترک از ان استفاده می‌کنند.
نقاط قوت
  • اقامت رایگان کودکان زیر 3 سال
  • صبحانه رایگان
  • پارکینگ غیرمسقف
  • نزدیکی به جنگل ابر
  • نزدیکی به جنگل سرخدار
  • نزدیکی به جنگل 
  • نزدیکی به آبشار نروز
  • امکان خرید صنایع‌دستی
نقاط ضعف
  • نداشتن تختخواب
  • عدم آنتن‌دهی مناسب خطوط تلفن همراه
  • عدم امکان دسترسی آسان برای افراد کم‌توان و ناتوان
  • حمام و سرویس بهداشتی مشترک

نحوه رزرو
  • تماس مستقیم با آقای فرهاد مسعودی به شماره 09119670935
  • رزرو اینترنتی از طریق وب‌سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌ها

امکانات برای سرو غذا

از هرچه بگذریم از سروسامان دادن به شکم در سفر نمی‌شود گذشت. اگر از من می‌شنوید بار خودتان را با آوردن وسایل و لوازم پخت‌وپز، سنگین نکنید؛ چون در هر سفر بومگردی خوردن غذاهای بومی و محلی‌ لطف دیگری دارد و سفر به علی آباد کتول از این قاعده مستثنا نیست. اولین بخش خوشمزه‌ای که با آن برخورد می‌کنید صبحانه‌ای است که به‌صورت رایگان برای شما تدارک دیده شده است. صبحانه‌ی رایگان شما شامل شیر، عسل کوهی، پنیر محلی و نیمرو است. همچنین شما برای وعده‌های شام و ناهار می‌توانید انواع غذاهای محلی را سفارش دهید و در طبیعت زیبای روستای سیاه رودبار آن‌ها را میل کنید. معروف‌ترین غذای اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول "ترشو" نام دارد که نوعی آش محلی است. همچنین خوردن "بابتو" که نوعی شیرینی مخصوص علی‌آباد است و "سلف خورشت" را حتماً در برنامه غذایی خود قرار دهید.

امکانات برای خرید سوغاتی

بعد از حفظ محیط‌زیست، مهم‌ترین دلیل ساخت اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول درآمدزایی اهالی روستا از طریق فروش صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی بود. در اطراف اقامتگاه بوم گردی سرخدار علی‌آباد کتول کارگاه‌های پارچه‌بافی، نمدمالی، عروسک‌سازی، لاک تراشی و یک محل کشت گیاهان دارویی وجود دارند تا با سوغاتی‌هایی که از روستاییان تهیه می‌کنید، علاوه بر خوشحال کردن عزیزانتان به درآمد اهالی روستای سیاه رودبار نیز کمک کنید.

قوانین و نکات
محاسبه هزینه بر اساس تعداد نفرات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
ممنوعیت استعمال دخانیات در اقامتگاه
پذیرش خانم فقط با ارائه کارت ملی و شناسنامه
پذیرش زوجین با صیغه‌نامه و یا عقدنامه معتبر

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 1 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.