اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند

6 آذر، 1398
19 تیر، 1399
مدت مطالعه: 4 دقیقه
«یک اقامتگاه بوم‌گردی صمیمی که خانواده‌ای صمیمی اداره‌اش می‌کنند.» این کوتاه‌ترین جمله‌ای است که می‌تواند اقامتگاه بوم گردی عمو حسن پلند را توصیف کند. اقامتگاهی که سال‌های بسیاری است میزبان کویر دوستان است و شادی و راحتی آن‌ها را در الویت خود قرار می‌دهد. اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پَلند، جایی است که طبیعت دوستان را در خود جمع می‌کند و با خاطره‌ای خوش، آن‌ها را راهی خانه‌های‌شان می‌کند.
آدرس:
خراسان جنوبی، فردوس، کویر پلند،  اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند
راه_دسترسی:
اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند، حدود 30 کیلومتر با مرکز شهر فردوس فاصله دارد. برای پیدا کردن این اقامتگاه از بلوار حافظ وارد جاده‌ی خانکوک شوید و این مسیر را ادامه بدهید تا به کویر پلند برسید. سه اقامتگاه بوم‌گردی این منطقه، در فاصله‌ی کمی از هم قرار گرفتند که پیدا کردن آن‌ها راحت است. در مسیر تابلو‌هایی برای پیدا کردن راه قرار داده شده و افراد محلی هم شما را راهنمایی می‌کنند. توجه داشته باشید که بخشی از مسیر به صورت خاکی است اما نیاز نیست حتما ماشین آفرود داشته باشید. می‌توانید هم از اتومبیل شخصی و هم از تور‌های گردشگری استفاده کنید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند

اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند، امکانات نسبتا خوبی را برای مسافران کویر پلند فراهم کرده است. این اقامتگاه 6 اتاق با ظرفیت 7 نفر را دارد و از ویژگی‌های مثبتش این است که هم سرویس کف خواب و هم تخت خواب در اتاق‌ها قرار داده شده تا مهمانان احساس راحتی بیش‌تری داشته باشند. بعضی اتاق‌های اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند و برای سایر اتاق‌ها توالت ایرانی، فرنگی و حمام به صورت مشترک در حیاط اقامتگاه قرار گرفته است. سرگرمی‌هایی که این اقامتگاه برای مسافران در نظر گرفته، خاطره‌ی خوش بازدید از کویر را چند برابر می‌کند. همچنین در حیاط بزرگ و دلباز اقامتگاه، چندین میز و صندلی گذاشته شده که با تنه‌ی درخت درست شدند و بهترین جا برای شب نشینی‌های زیر آسمان کویر است.
نقاط قوت
  • آفرود و موتور چهارچرخ
  • زیپ لاین و والیبال ساحلی
  • بازدید از غار سنگ سوراخ
  • بازدید از حیات وحش
نقاط ضعف
  • نداشتن اینترنت
  • فاصله‌ی زیاد از مرکز شهر
نحوه رزرو
  • رزرو تلفنی با شماره‌ی 09159347423
  • رزروآنلاین از طریق سایت‌های رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی

امکانات سرو غذا

سرو غذا در اقامتگاه بوم‌گردی عمو حسن پلند، هم به صورت آتشی و هم به صورت آشپزخانه‌ای انجام می‌شود. در حیاط اقامتگاه چند منقل سنتی به شیوه‌ی کویری قرار گرفته که از آن برای درست کردن چای و غذا استفاده می‌شود. از انواع غذا‌هایی که در این اقامتگاه سرو می‌شود می‌توان به قرمه سبزی گوسفندی، کشک بادمجان، چلو مرغ، چلو گوشت و آش رشته‌ی محلی اشاره کرد. در این اقامتگاه یک آشپزخانه‌ی عمومی هم قرار داده شده که گردشگران می‌توانند در آن آشپزی کنند.

امکانات خرید سوغاتی

اقامتگاه فروشگاهی برای فروش سوغاتی ندارد و شما هم بهتر است خرید سوغاتی را به وقتی به شهر فردوس برگشتید موکول کنید. به این شکل می‌توانید از سالم بودن و قابل اطمینان بودن محصولاتی که می‌خرید مطمئن باشید. زرشک، عناب و زعفران از خوراکی‌های معروف خراسان جنوبی است که گردشگران این منطقه حتما مقداری از آن را با خود به خانه می‌برند.
قوانین و نکات
قبل از حضور یافتن در اقامتگاه حتما رزرو خود را انجام دهید.
اقامت کودکان زیر دو سال رایگان است.
امکان رزرو برای مراسم تولد وجود دارد.
استعمال دخانیات در محوطه‌ی اقامتگاه ممنوع است.
از به همراه آوردن حیوانات خانگی خود‌داری فرمایید.
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
کولر آبی
مبلمان
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

دوستام کیان صدام می‌کنن. عاشق موسیقی‌های سنگین و زیبایی‌های پیچیده هستم،‌ به خاطر همین سفر جذبم می‌کنه. چون یه فرآیند طولانی و دقیقه؛ باعث می‌شه برای یه مدت نامعلومی وارد داستان‌ها و درگیری‌های غیر قابل پیش‌بینی بشی. دانشجوام و درگیر کتاب، پرخور و درگیر غذا، شاداب و درگیر عشق. می‌نویسم تا تجربه‌ها و نظراتم را به بقیه به اشتراک بذارم می‌دونم که به درد می‌خوره.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.