اقامتگاه بوم گردی پری رخ فاروج

2 دی، 1398
2 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
تا به حال زندگی در یک خانه‌ی هفتاد ساله را تجربه کرده‌اید؟ آن هم وقتی که بنایش را در نزدیکی چند آبشار ساخته باشند. با حیاطی که تلنبه‌های هندلی‌اش، آدم را پرت می‌کند به نوستالژی‌های دوران کودکی، به زندگی «حنا، دختری در مزرعه».
اقامتگاه بوم‌گردی پری رخ در شهرستان فاروج، خانه‌ایست سنتی و روستایی که در سال 1320 ساخته شده و حالا شبیه سفینه‌ایست که از دل تاریخی دیگر به دنیای ما سفر کرده تا پذیرای مسافرانی باشد که از زندگی شلوغ شهری کلافه‌اند و می‌خواهند آرامش واقعی را در این اقامتگاه تجربه کنند.با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بوم گردی بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
استان خراسان شمالی، کیلومتر 60 جاده‌ی اسفراین به فاروج ، بخش مرکزی، دهستان سنگر، روستای گردشگری خرق
راه دسترسی:
خوشبختانه روستای خرق به شهر فاروج بسیار نزدیک است. برای همین می‌توانید با اتوبوس‌های بیرون شهری پایانه‌ی مسافربری فاروج برای رفتن به اقامتگاه بوم گردی پری رخ استفاده کنید. مسیر دسترسی به روستای خرق از شهر فاروج، آسفالت است پس اگر بخواهید با خودروی شخصی به آنجا بروید هم چه بهتر.
اگر قصد دارید از مرکز شهر فاروج (میدان آزادی) به اقامتگاه بوم گردی پری رخ بروید، باید از ضلع شرقی بزرگراه قوچان- شیروان حرکت کنید. مسیر این بزرگراه را تا بیرون از شهر فاروج ادامه دهید تا به فرعی جعفرآباد برسید. وارد فرعی شوید تا پس از گذشتن از جعفرآباد و چیتگر به جرتوده و قلعه تپه برسید. از همین مسیر به سمت قره‌شاهوردی احمدآباد حرکت کنید تا پس از  فرهادان و بیرک سفلی به روستای گردشگری خرق برسید.‌
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی پری رخ فاروج، سه اتاق برای اقامت دارد که به صورت همکف و زیرزمینی ساخته شده‌اند. این خانه‌ی بومی، ظرفیت پذیرش و اسکان 37 نفر را دارد که دو اتاقش، پنجره‌ای رو به طبیعت روستایی دارند. لازم به یادآوریست که اتاق‌ها کف خواب هستند و پتو و لحاف محلی برای اقامت شبانه‌ی مسافران فراهم است. ورودی حیاط و دو اتاق این خانه، تعدادی پله دارد. بنابراین مسافرانی که افراد کم‌توان یا ناتوان به همراه دارند باید به این موضوع توجه کنند. همچنین برای حفظ فضای سنتی خانه، هیچکدام از اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی ندارند و مسافران باید از یک چشمه سرویس بهداشتی ایرانی و یک چشمه حمام در محوطه‌ی حیاط اقامتگاه، به صورت اشتراکی استفاده کنند.
نقاط قوت
  • دسترسی آسان و جاده‌ی آسفالته به اقامتگاه
  • داشتن پارکینگ رایگان اختصاصی با ظرفیت 3 خودرو
  • نزدیکی به غار داش قلعه، آبشار قزل زو، آبشار دره زاری، پارک ملی سالوک و ارگ تاریخی بلقیس
  • داشتن فضای سبز در محوطه‌ی اطراف اقامتگاه
  • آنتن‌دهی موبایل و اینترنت
نقاط ضعف
  •  نداشتن اینترنت رایگان
  •  نداشتن تخت‌خواب
  •  امکان برگزاری مراسم در اتاق‌ها ندارد
  •  نداشتن تلویزیون و یخچال و سیستم سرمایشی در هر واحد
نحوه رزرو
  • شماره‌ی تماس جهت رزرو اتاق در اقامتگاه بوم‌گردی پری‌رخ : 09190081530
  • رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بوم‌گردی

امکانات برای سرو غذا

‌اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که تحت هیچ شرایطی، قید شکمشان را نمی‌زنند باید بدانید که خوشبختانه رزرو اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی پری رخ، با صبحانه، ناهار و شام محلی است. همچنین در صورت هماهنگی قبلی می‌توانید انواع غذاهای ایرانی مانند قیمه و شکرپلو، چلوکباب، خوراک مرغ و استانبولی را سفارش دهید. اما اگر دوست دارید در هنگام مسافرت، طعم دستپخت خودتان را به رخ دیگران بکشید جای هیچ نگرانی نیست. این اقامتگاه آشپزخانه‌ای عمومی با وسایل پخت و پز و پذیرایی دارد که در محوطه‌‌ی حیاط است. همچنین نزدیکی اقامتگاه به شهر فاروج، به شما امکان خرید از غذافروشی‌های متنوعی را می‌دهد.

امکانات برای خرید سوغاتی

اگر طرفدار سوغاتی‌های ترش و شیرین هستید عسل‌های دارویی چهل گیاه و عسل‌های کوهی روستای خرق طعم بی‌نظیری دارند. شما می‌توانید این عسل‌ها را از فروشگاه‌های خانگی روستا بخرید. قره‌قوروت‌های ترش روستایی هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. اگر به بازار شهر فاروج سر زدید حتما آبنبات‌های محلی هل‌دار، دارچینی و زنجبیلی‌اش را مزه کنید مخصوصا آبنبات معروف شکرپنیر که بین اهالی خراسان مشهور است. اگر دنبال صنایع دستی هستید فرش‌های دو روی خراسانی و گلیم‌های سفره‌ کردی که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بافته می‌شوند را می‌توانید از بازار فاروج و اسفراین تهیه کنید.

قوانین و نکات
پذیرش خانم تنها، فقط با ارائه‌ی نامه از اداره اماکن، کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار فرد امکان‌پذیر است.
در صورتی که رزرو انجام شده به دلایلی توسط اقامتگاه لغو گردد، کلیه وجه دریافتی از میهمان، بدون اخذ هرگونه هزینه‌ای به او بازگردانده خواهد شد.
هزینه برای اقامت کودکان زیر 6 سال در صورت عدم استفاده از سرویس رایگان و بالای 6 سال نفر اضافه محاسبه می‌شود
آوردن حیوانات خانگی به اتاق‌ها ممنوع است.
استعمال دخانیات در اتاق‌ها ممنوع است.

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
سیستم گرمایش و سرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.