اقامتگاه بوم‌گردی کاشکیلو شهداد کرمان

16 بهمن، 1398
16 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 3 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان  در سال 1395 افتتاح شده و میزبان گردشگران بخش شهداد است. اگر از خانه‌های کرمانی یک تصور سنتی تروتمیز دارید اما وقتی وارد آنها می‌شوید، می‌‌بینید، خیلی ساده و دور از رویاهای شما هستند؛ ناامید نشوید. برای‌تان اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان را پیدا کرده‌ایم که وقتی وارد آن می‌شوی؛ انگار قهرمان یک کارتون ماجراجویانه یا یک رمان عاشقانه هستی که در یک خانه خوشگل، با آلاچیق و نخل‌های زیبا و کلی فضاهای دنج، اتفاق می‌افتد. از کجا معلوم؟ شاید برای شما هم اتفاق بیافتد. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.

آدرس:
کرمان، بخش شهداد، میدان کربلا، خیابان شفا، روبروی شفا 2، جنب شفا 7
راه دسترسی:
آدرس اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان خیلی سرراست است و راحت پیدایش می‌کنید. از کرمان وارد جاده بم شوید؛ 18 کیلومتر جلوتر، جاده ورودی جاده سیرچ است. 40 کیلومتر که پیش رفتید، به سیرچ می‌رسید. 35 کیلومتر بعد از سیرچ، ورودی بخش شهداد را می‌بینید. وارد شهر که شدید، 2 کیلومتر جلوتر، در میدان پاسداران به راست بپیچید؛ 200 متر که در کوچه پیش بروید به ورودی اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان می‌رسید. این خانه پارکینگ دارد و در صورتی‌که وسیله نقلیه شخصی ندارید، می‌توانید از مسئولانش بخواهید تا برای‌تان تاکسی خبر کنند. 
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه


اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان یک خانه 2طبقه است که 60 سال پیش ساخته شده بود اما بعد از بازسازی و تغییر کاربری، از دید زیبایی با خانه‌های مدرن امروزی رقابت می‌کند. برخی خانه‌ها درهای قدیمی آهنی، زشتی دارند اما در چوبی زیبای خانه کاشکیلو، اولین چیزی است که چشم مسافران را می‌گیرد. حیاط خانه آجرفرش و نمایش کاهگلی است. خانه بین باغچه‌هایی پر از گل‌های شمعدانی و کاغذی قایم شده و مثل دسته‌گل عروس، حس خوبی به مسافر می‌دهد. 6 اتاق خانه در مجموع 14 تخت دارند اما 10 کلبه چوبی با ظرفیت 20 نفر هم در حیاط هستند که با برگ‌های نخل تزئین شده‌اند که ضمن حفظ معماری سنتی منطقه، کاملا با معیارهای یک اقامتگاه امروزی هماهنگ‌اند. مسئولان اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان، نخل‌ها را نورپردازی کرده‌اند؛ کاشی‌کاری‌های دور حوض و گلدان‌هایی که با سلیقه در حیاط ردیف شده‌اند؛ همگی حیاط را تبدیل به یک جای دنج رویایی کرده‌اند. بیشتر اتاق‌ها سرویس بهداشتی فرنگی و حمام دارند. مسافران 2 اتاق هم باید از سرویس بهداشتی حیاط استفاده کنند. سرویس بهداشتی تمام کلبه‌ها هم به صورت مشترک در یک راهرو قرار گرفته است. تمام اتاق‌ها تخت‌خواب دارند و جالب این‌که چراغ کنار تخت هم مثل چراغ‌های نفت‌سوز طراحی شده است. یادتان باشد که اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان سیف باکس ندارد و اگر هم فرد کم‌توان یا ناتوانی همراه شماست باید اتاق‌هایی که هم سطح حیاط‌اند را رزرو کنید.


داستان اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان


در سال 1394 فرزندان مرحوم «عطاءالله اسکندری» تصمیم گرفتند، برای زنده نگاه داشتن نام پدرشان یک کار فرهنگی انجام دهند و این‌طوری ایده افتتاح اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان شکل گرفت. خانواده اسکندری با کلی ذوق و ایده و کمک گرفتن از معماران متخصص، خانه پدری‌شان را به یک خانه ایرانی پر از المان‌های بومی کرمان تبدیل کردند. مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کرمان، اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان را به عنوان واحد نمونه اقامتگاهی برگزیده که یکی از برتری‌های این اقامتگاه، نسبت به دیگر خانه‌های بخش شهداد است .

نقاط قوت
  • باغچه گل‌کاری شده زیبا
  • نخل‌های خرما در حیاط
  • آلاچیق با دیوارهای برگ نخل
  • واحد اقامتی نمونه استان
  • اکسسوری‌های سنتی در اتاق‌ها
  • نورپردازی زیبای حیاط
  • مناسب افراد کم‌توان یا ناتوان
  • رستوران سنتی
  • فضای نشتن در حیاط
  • حوض
  • باغچه
  • آلاچیق
  • درختان نخل
  • پارکینگ غیرمسقف
  • کلبه‌های چوبی
نقاط ضعف
  • نداشتن یخچال در اتاق‌ها
  • نداشتن صندوق امانات در اتاق



امکانات برای سرو غذا


در اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی کاشکیلو شهداد کرمان، یخچال اختصاصی نیست اما یک آشپزخانه سنتی تر و تمیز در خانه هست که مهمان‌ها می‌توانند در آن پختن غذاهای محلی را تجربه کنند. اینجا می‌توانید خودتان دست به کار شوید یا غذاهای محلی خوشمزه رستوران خانه کاشکیلو را سفارش دهید. در صورتی‌که خرید سوپرمارکتی دارید، باید به بقالی‌های خیابان امام یا در امتدادش، خیابان طالقانی بروید. در محدوده این دو خیابان رستوران‌های سنتی دیگری هم به چشم می‌خورد؛ مثلا: رستوران آب‌انبار یا سفره‌خانه سنتی شب‌های شهداد.


امکانات برای خرید سوغاتی


اقامتگاه بومگردی کاشکیلو شهداد کرمان صنایع دستی تهیه شده از برگ خرما را می‌فروشد اما می‌توانید با گرفتن راهنمایی از مسئولان این اقامتگاه، در بخش شهداد عرقی‌جات، حصیر خرما یا حنا هم بخرید.

نحوه رزرو
  • تلفن رزرو: 03433750110- 09139963747
  • وب سایت
  • امکان رزرو اینترنتی از طریق وبسایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های ایران

قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
نرخ مهمان خارجی مطابق با نرخ‌نامه
پذیریش زوجین با شناسنامه یا صیغه‌نامه ممهور به مهر برجسته
اقامت رایگان برای کودکان زیر 5 سال
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
اینترنت در اتاق
پارکینگ
تجهیزات آشپزی
تراس
تلویزیون در اتاق
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
کولر آبی
کولر گازی
گرمایش
لوازم بهداشتی
مبلمان
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.