اکوکمپ عشایری ملک سویی دورنا

19 آذر، 1398
19 آذر، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
هروقت داستان‌های تاریخی می‌خواندم، آرزو داشتم، وارد دژ‌های سنگی قصه شوم، از پلکان قلعه‌هایش بالا بروم و دوردست‌ها را نگاه کنم. حالا در واقعیت چنین چیزی امکان‌پذیر است؛ اکو کمپ دورنا مشگین شهر در سال 1393 در ارتفاعات اطراف مشگین شهر اردبیل ساخته شده که اگر به آن بروید می‌توانید حس خوب زندگی در منطقه بکر کوهستانی را تجربه کنید؛ سهم خود را از هوای پاکیزه ارتفاعات اردبیل بگیرید و به جای ماشین‌سواری، کمی اسب‌سواری کنید. در اکو کمپ عشایری ملک سویی دورنا، تازه می‌فهمید عشایر چرا از کوهستان‌ها دل‌سیر نمی‌شوند. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اکو کمپ بیشتر آشنا شویم.
آدرس:
اردبیل، مشکین‌شهر، بالاتر از آب‌گرم طبیعی قاینار ساوالان
راه_دسترسی:
اکو کمپ دورنا مشگین شهر، در دامنه سبلان و در 800متری آبشار گورگور و آبگرم ملک سویی قرار دارد و برای رفتن به آن باید از جنوب مشگین‌شهر وارد جاده آب‌گرم قینرجه و موئیل شوید؛ این جاده کوهستانی و مارپیچی است؛ پس با احتیاط رانندگی کنید. باید 15 کیلومتر جلو بروید تا به این اقامتگاه برسید. از جاده آب گرم قینرجه و موئیل تا در ورودی اکوکمپ عشایری ملک سویی دورنا راه آسفالت وجود ندارد و باید حدود 100 متر در خاکی رانندگی کنید. در محوطه این اقامتگاه فضای گسترده‌ای برای پارکینگ در نظر گرفته شده است که گردشگران، خودروی‌شان را در آن پارک می‌کنند. در صورتی‌که خودروی شخصی ندارید، باید از مدیریت اقامتگاه بخواهید برای‌تان خودرویی را کرایه کند.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اکو کمپ دورنا

اکو کمپ عشایری ملک سویی دورنا در محوطه‌ای ‌5هکتاری بنا شده و دارای 2 هابیت، 4 کلبه کوهستانی و 13 اتاق در کاروانسرا است؛ البته تابستان‌ها، تعدادی چادر 4نفره هم در محوطه نصب می‌‌شود. تمام اتاق‌ها دارای تخت‌خواب، سرویس بهداشتی مجزا و حمام هستند اما گردشگران باید لوازم بهداشتی شخصی‌شان را به همراه داشته باشند. سرویس بهداشتی داخل هابیت‌ها از نوع ایرانی است و اتاق‌ها توالت فرنگی دارند. اگر در چادر بمانید، باید روی تشک یا کیسه‌خواب استراحت کنید. شاید فکر کنید با نبودن تلویزیون در اکوکمپ عشایری ملک سویی دورنا، زود حوصله‌تان سر می‌رود اما  می‌توانید در گردش‌های گروهی، از مدیریت اقامتگاه بخواهید امکانات تفریحی برای‌تان فراهم کند؛ مثل اسب سواری، دوچرخه سواری و اجرای موسیقی زنده عاشقلر، پرواز با پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، موتور کراس و اسکی. افراد کم‌توان یا ناتوان برای آسایس خودشان باید قبل از سفر اتاقی در طبقه همکف رزرو کنند.
نقاط قوت
  • واقع شدن در دشت بکر کوهستانی
  • زیبایی مخصوص منطقه در هر فصل سال
  • مه‌گیر بودن منطقه
  • معماری زیبای اقامتگاه به شکل دژ و قلعه
  • داشتن بخش آب‌درمانی
  • منوی غذایی باکیفیت و متنوع
نقاط ضعف
  • نداشتن صندوق امانات در اتاق
  • نداشتن چای‌ساز و کتری برقی در اتاق
  • نداشتن لوازم بهداشتی در اتاق‌ها
  • هزینه اقامت بالا به نسبت سایر اقامتگاه‌های بوم‌گردی
نحوه رزرو
  • رزرو از طریق شماره تلفن : 04532525716
  • امکان رزرو اینترنتی از طریق وبسایت‌های رزرو آنلاین اقامت‌گاه‌های بومگردی ایران
  • از طریق وبسایت اقامتگاه
  • از طریق اینستاگرام
قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
نرخ مهمان خارجی متفاوت با نرخ نامه
پذیریش زوجین با شناسنامه یا صیغه‌نامه ممهور به مهر برجسته
اقامت رایگان برای کودکان زیر 4 سال

امکانات برای سرو غذا

نزدیک اکوکمپ عشایری ملک سویی دورنا سوپرمارکتی وجود ندارد و باید در راه رسیدن به آن، از سوپرمارکت سجاد بهمنی، مواد غذایی مورد نیازتان را بخرید. این فروشگاه 13 کیلومتر با اقامتگاه بوم‌گردی ملک‌سویی درنا فاصله دارد. اگر می‌خواهید آشپزی کنید ظروف پخت‌و‌پز، یخچال و گاز موجود است. مسافران اقامتگاه بوم‌گردی ملک‌سویی درنا صبحانه را مهمان اقامتگاه هستند اما برای صرف ناهار، شام یا میان‌وعده باید هزینه پرداخت کنند. هم‌چنین نزدیک‌ترین رستوران به اکوکمپ عشایری ملک سویی دورنا، رستوران علی است که تقریبا در انتهای جاده و 1600 متر بعد از این اقامتگاه قرار دارد.
تلفن رستوران علی: 09141533581

امکانات برای خرید سوغاتی

در مشگین‌شهر می‌توانید عسل عمل آمده در ارتفاعات سبلان را به عنوان سوغاتی بخرید.‌ اطراف اکوکمپ عشایری ملک سویی دورنا مغازه‌ای نیست و می‌توانید هنگام بازگشت به مشگین‌شهر، به عسل‌ فروشی علیرضا در خیابان بهشتی بروید که در 500 متری تقاطع خیابان باهنر قرار گرفته است.
تلفن عسل فروشی علیرضا: 09141591583

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

پارکینگ
تلفن در اتاق
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
مبلمان
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.