سفر در زمان همه‌گیری کرونا چگونه است؟

22 خرداد، 1399
21 خرداد، 1399
مدت مطالعه :
با شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان و بالا رفتن آمار ابتلا به کووید-19، سفرهای همه‌ی ما به تعویق افتاده است با اینکه اکثر ما عاشق سفر هستیم و دوست داریم دوباره به سفر برویم. اما واقعا کِی وقتش می‌رسد که دوباره به جاده‌ها برگردیم؟ چه زمانی می‌توانیم دوباره به سفر برویم؟ در این مطلب به سوالاتی که در این‌باره ذهن شما را مشغول کرده‌، پاسخ می‌دهیم. با اسمارتیز همراه باشید.

چه زمانی می‌توانیم دوباره مسافرت کنیم؟
ماترا، ایتالیا
نمایی از کوچه‌های ماترا در ایتالیا
این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد مثلا اگر تعطیلی مشاغلی مثل اقامتگاه‌دارها یا هتل‌دارها تمام شود، امکان سفر مجدد بیشتر است. مثلا می‌گویند FCO باید اقدامات کنونی خود را در مورد سفرهای غیرضروری به بریتانیا لغو کند. با این حال اگر بدون توجه به این مورد، افراد به سفر بروید، ممکن است بیمه‌ نامه‌ی سفرشان باطل شود. برخی دیگر از کشورها هم چنین محدودیت‌هایی اعمال کرده‌اند.
بسیاری از گردشگران معتقدند که در فصل اوج گردشگری یعنی ماه‌های جولای و آگوست، دوباره می‌توانیم به سفر برویم، اما عده‌ای دیگر می‌گویند احتمالا شروع سفرها به سپتامبر و بعد از آن موکول می‌شود.
برای مسافرت به کجا می‌توانیم برویم؟
روستای تامباتون، بورنئو
این‌طور نیست که یک دکمه را فشار دهیم و شرایط به حالت قبل برگردد و دوباره بتوانیم هر جا می‌خواهیم برویم! امکان دارد همه‌ی کشورها به صورت همزمان محدودیت‌های سفر را لغو نکنند و هر یک در زمان‌های متفاوتی مرزهای خود را برای گردشگران باز کنند. حتی اگر کشورها به گردشگران اجازه‌ی ورود بدهند، باز هم محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.
بعضی از کشورها مانند استرالیا اعلام کرده‌اند که ممکن است برای مدتی طولانی محدودیت‌های سفر را حفظ کنند. با این حال مشاغل وابسته به صنعت گردشگری در صورت ادامه یافتن این محدودیت‌ها، ناامید خواهند شد و برای لغو محدودیت‌های سفر با مسئولین کشور خود مذاکره خواهند کرد.
تامین کنندگان خدمات حمل و نقل، دوباره باید مسیرها را سازماندهی کنند و این کار یک شبه اتفاق نمی‌افتد. برای مثال صنعت سفرهای هوایی را در نظر بگیرید، در حال حاضر خیلی از هواپیماها در انبار هستند.
این هواپیماها برنمی‌گردند، مگر این‎که شرکت‌های هواپیمایی اطمینان داشته باشند که تعداد کافی مسافر خواستار سفرهای هوایی در این مسیرها هستند. قطارها، کشتی‌ها و کشتی‌های کروز هم تا زمان افزایش تعداد مسافران، خدمات خود را کاهش خواهند داد.
آیا می‌توانیم بلیط رزرو کنیم؟
از آن‌جایی که هیچ ضمانتی در مورد زمان و مکانی که می‌توانیم سفر کنیم وجود ندارد، فقط در صورتی باید بلیط رزرو کنید که مطمئن باشید می‌توانید به راحتی و بدون هزینه، سفر خود را در صورت لزوم به تعویق بیندازید.
اگر بخواهید سفر خود را کنسل کنید، می‌توانید پول خود را به صورت کامل پس بگیرید؟ بهتر است توجه داشته باشید که الان بیش‌تر از هر زمان دیگری باید از یک اپراتور تور معتبر و یا یک مدیر مسافرتی مناسب استفاده کنید.
هیچ معامله‌ی مسافرتی خوبی وجود دارد؟
پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر. بعضی از سازمان‌های گردشگری برای تشویق گردشگران به سفر، تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، مشاغل دیگر ممکن است به خاطر تاثیرات اقتصادی که در تمام جهان همه گیر شده است و به خاطر اقداماتی که برای حفظ امنیت گردشگران انجام می‌دهند، نرخ قیمت‌های خود را بالاتر ببرند.
مسائل امنیتی چطور؟ آیا باید فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت را هم در نظر بگیریم؟
بخش اعظم صنعت گردشگری در حال بررسی این موضوع است که زمانی که بتوانیم دوباره به سفر برویم، به چه چیزهایی نیاز پیدا خواهیم کرد؟ می‌توانید انتظار رعایت فاصله‌ی اجتماعی را از طرف مشاغلی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، داشته باشید. البته این موضوع برای همه‌ی کسب و کارها به همین راحتی هم نیست. یک شرکت اروگوئه‌ای در مورد این موضوع می‌گوید: «زمان لمس یک فرهنگ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی دشوار می‌شود!»
بسیاری از هتل‌ها، زمانی که کسب و کار خود را تعطیل کرده بودند، همه‌ جا را به شدت تمیز کرده‌اند، مشاغل جدیدی هم  ایجاد می‌شوند تا پروتکل‌هایی که شما را از همان فرودگاه تا زمان انجام سایر فعالیت‌های مربوط به سفر امن نگه می‌دارند، اجرا کنند.
مثل همیشه باید ارائه دهند‌ه‌ی خدمات سفر خود را با احتیاط انتخاب کنید، تمام سوالات ضروری را قبل از سفر بپرسید و نگرانی‌های خود را به آن‌ها منتقل کنید. اما بیش از هر چیز، از عقل سلیم خودتان استفاده کنید.
برچسب(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3 2 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.