13 حیوانی که از قرنطینه بیش‌ترین بهره را می‌برند

10 تیر، 1399
10 تیر، 1399
مدت مطالعه :
به دلیل ویروس کرونا خیابان‌هایی که معمولا شلوغ بودند، حالا خالی مانده‌اند، این موضوع به نفع حیوانات وحشی شده است. حیواناتی مانند خرس‌های ایتالیا، پنگوئن‌های جنوب آفریقا و شیرهای کوهی شیلی در حال تصاحب جهان هستند.

1. یک کانگورو از مرکز شهر آدلاید در استرالیا بازدید کرد
یک کانگورو در مرکز شهر آدلاید
یک کانگورو در مرکز شهر آدلاید
مرکز شهر آدلاید به دلیل قوانین قرنطینه خالی است، همین دلیل باعث شد یک کانگوروی شجاع فرصت پیدا کند از نزدیک نگاهی به مرکز شهر بیندازد. پلیس آدلاید فیلم‌ این کانگورو را منتشر کرد. در این فیلم کانگورو به سرعت در حال پیشروی در جاده‌ی اصلی و مرکز شهری است که در حالت عادی بسیار شلوغ است.
2. اسب‌های ولگرد، شهر ازمیر ترکیه را تصاحب کردند
زمانی که مردم ترکیه به دلیل شیوع کرونا در قرنطینه به سر می‌برند، گروهی از اسب‌های ولگرد در اطراف استان غربی ازمیر و در محله‌های اطراف ترکیه در حال پرسه زدن هستند. ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه است که در حالت عادی به دلیل داشتن فرهنگ و تاریخ غنی، خلیج درخشان و آبشار جالب توجه‌اش، مسافران زیادی را جذب می‌کند. با این حال از زمان شروع قرنطینه، ازمیر به تبدیل به مکانی جذاب برای اسب‌های ولگرد شده. اسب‌ها از خیابان‌های خالی لذت می‌برند و فرصت این را دارند که در خیابان‌ها پرسه بزنند، چمن‌ها را بجوند و بدون مزاحمت استراحت کنند.
3. شیرهای کوهی به شهر سانتیاگو در شیلی سفر می‌کنند
شیر کوهی در شیلی
شیر کوهی در شیلی
به دلیل این‌که شهر سانتیاگو در دره‌ای در آند واقع شده است، دیدن شیرهای کوهی در پایتخت شیلی خیلی هم غیرعادی نیست. ولی از زمانی که خیابان‌های سانتیاگو به دلیل قرنطینه خلوت شده‌اند، گزارش‌های مبنی بر مشاهده‌ی این گربه‌های کوهی افزایش یافته است.
این شیر کوهی وارد یک منطقه‎‌ی مسکونی شد، برای رفع کنجکاوی از دیوار بالا پرید و وارد یک باغ شد. این یکی از سه شیر کوهی است که داخل شهر پیدا شده و به مکانی امن‌تر و بسیار دورتر در آند منتقل شده است.
4. پنگوئن‌ها در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی قدم می‌زنند
پنگوئن ها در کیپ تاون
پنگوئن ها در کیپ تاون
این پنگوئن‌های ماجراجو که در حالت عادی در ساحل کیپ تاون مشغول آفتاب گرفتن هستند، در زمان قرنطینه تصمیم گرفتند کمی ریسک کنند و از ساحل بیرون بروند.
پنگوئن‌های آفریقایی از کیپ تاون بیرون رفتند و وارد پیاده‌روهای شهر سایمون شدند. این پرنده‌های کنجکاو که معمولا در اطراف مردم و ماشین‌ها مضطرب هستند، حالا شرایط مناسبی برای گشت و گذار در شهر پیدا کرده‌‌اند.
5. گرازهای وحشی در خیابان‌های حیفا در فلسطین پرسه می‌زنند
گرازهای وحشی در حیفا
گرازهای وحشی در حیفا
دیدن گرازهای وحشی در خیابانهای حیفا خیلی هم غیرمعمول نیست، ولی با وجود شرایط قرنطینه و خلوت بودن شهر، این گرازها خرابی‌های بیش‌تری به بار آوردند. فیلم‌های زیادی از گرازهای وحشی وجود دارد که به صورت خانوادگی در پیاده‌روها پرسه می‌زنند، از خط کشی‌های عابر پیاده می‌گذرند، در کنار باغ‌ها استراحت می‌کنند و حریصانه در سطل زباله‌ی مردم سرک می‌کشند.
6. یک زُباد کوچک هندی از خط کشی عابر پیاده در کالیکوت هند می‌گذرد
خبر رسیده است که زُباد مالبار که یک موجود در خطر انقراض است و از سال 1990 دیگر مشاهده نشده، برای اولین بار در شهر کالیکوت دیده شده است. به نظر می‌رسد مادر زمین در حال بازسازی خودش است. در زمان قرنطینه، ساکنان شهر کرالا در کمال تعجب متوجه شدند که این زُباد هنگام عبور از جاده از خطوط عابر پیاده‌ی خیابان‌ها استفاده می‌کند. با وجود این‌که ادعا می‌شد این موجود یک زُباد مالبار نادر است، ولی مشخص شد که این حیوان در واقع یک زُباد کوچک هندی است. با این وجود مشاهده‌ی این حیوان در مرکز شهر عجیب است.
7. گوزن‌ها جلوی باغ‌های لندن استراحت می‌کنند
گوزن ها در لندن
گوزن ها در لندن
ساکنان رمفورد در شرق لندن، از دیدن گوزن‌هایی که درست جلوی در خانه‌هایشان بودند، شگفت‌زده شدند. بعد از قرنطینه، گوزن‌ها با شجاعت مکان‌هایی مانند جنگل‌ها و پارک‌های پایتخت که در حالت عادی که در آن‌جا سکونت داشتند را ترک کردند و جلوی باغ‌های مسکونی شرق لندن ساکن شدند.
8. تمساح‌ها تعطیلات خود را در Barefoot Landing آمریکا گذراندند
تمساح ها در آمریکا
حضور تمساح ها در آمریکا
Barefoot Landing واقع در کارولینای جنوبی، معمولا پر از افرادی است که برای بازدید دریاچه، رستوران‌ها، تئاتر و فروشگاه‌ها به این منطقه سفر می‌کنند. ولی بعد از اجرای قرنطینه، این جاذبه‌ی گردشگری، بازدیدکنندگان متفاوتی را جذب کرده است. تمساح‌هایی که درون فضای آرام این محل خزیده‌ بودند، در پنجره‌های مرکز خرید گیر افتادند. در طول شیوع کرونا، خزندگان دیگری هم وارد باغ‌های مردم شدند و از حمام آفتاب اختصاصی در ساحل Myrtle که زمانی پر از جمعیت بود، لذت بردند.
9. شیرها در جاده‌ی پارک Kempiana Contractual در آفریقای جنوبی مشغول استراحت هستند
از زمان شیوع کرونا، پارک Kempiana Contractual بدون حضور بازدیدکنندگان، خالی مانده است. این شیرهای خواب آلود به بهترین نحو از نبود ماشین‌ها استفاده کرده‌ و وسط جاده‌ها و زیر نور خورشید را برای چرت زدن انتخاب کرده‌اند.
10. کایوت‌ها شهر سانفرانسیسکو را محاصره کرده‌اند
کایوت ها در سانفرانسیسکو
کایوت ها در سانفرانسیسکو
دیدن کایوت‌ها در مناطق شهری سانفرانسیسکو رایج است، ولی از زمان قرنطینه حضور این موجودات به شدت افزایش یافته است. قرنطینه این سگ‌های وحشی را جسورتر کرده و این روزها می‌توانید کایوت‌ها را ببینید که از جاده‌ها رد می‌شوند، جلوی باغ‌ها استراحت می‌کنند و سطل زباله‌ها را می‌شکنند‌. همچنین به دلیل صدای بلند زوزه‌های کایوت‌ها، مردم شب‌ها نمی‌توانند در آرامش بخوابند.
11. بزهای کوهی در شهر لندودنو در ولز بازارگردی می‌کنند
هنگام قدم زدن در ولز می‌توانید بزهای کوهی که وارد شهر لندودنو شده‌اند را تماشا کنید. این بزها کشمیری هستند و معمولا در پارک Great Orme Country استقرار داشتند، ولی قرنطینه تبدیل به بهانه‌ای شد تا این بزهای کوهی از شهر ساحلی کنار لندودنو بازدید کنند.
طبیعتا بزهای کنجکاو شهر لندونو تبدیل به موضوعی داغ در رسانه‌های اجتماعی شده است. عکس‌هایی از  این بزها وجود دارد که در حال تماشای ویترین مغازه‌ها هستند، بیرون کلیساها جمع می‌شوند، در چمنزارها می‌چرند و در طول قرنطینه خودشان را سرگرم می‌کنند.
12. یک خرس وارد هتلی در مولونوی ایتالیا شده است
هتل Alle Dolomiti Boutique که در مولونو واقع شده است، تصاویری از خرسی که شب در هتل پرسه می‌زد، منتشر کرده است. با در نظر گرفتن این نکته که این نوع خرس اوراسیایی که به شدت هم در معرض انقراض است، به سختی در حیات وحش دیده می‎شود، می‌توانید تعجب افرادی که در طول قرنطینه این خرس را در مرکز شهر مولونو دیدند درک کنید. خرس برای شکار غذا آمده بود، ولی شانس این را پیدا کرد که با آرامش کامل در خیابان‌های خلوت شهر گشت بزند.
13. فلامینگوها به بمبئی در هند می‌روند
فلامینگوها به دلیل مهاجرت برای پیدا کردن غذا معمولا بین ماه‌های نوامبر و مه در بمبئی دیده می‌شوند. آن‌چه امسال در مورد این اتفاق متمایز بوده، تعداد زیاد پرندگان صورتی است که به بمبئی آمده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن تاریخ طبیعی بمبئی، مهاجرت فلامینگوها به تالاب‌های تالاوه در ناوی بمبئی حدود 25 درصد افزایش داشته است. در واقع به دلیل این‌که قرنطینه مانع خروج مردم از خانه‌هایشان شده، فضایی بیش از حد معمول برای فلامینگوها فراهم شده است. همین هم دلیل افزایش مهاجرت این پرنده‌های زیبا است.
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.