شما هم دل‌تان برای سفر تنگ شده؟

9 تیر، 1399
9 تیر، 1399
مدت مطالعه :
عاشقان سفر عشقی بی‌پایان به بازدید از مکان‌های جدید و تجربه‌های تازه دارند، به همین دلیل از هر فرصتی برای مسافرت و گشت و گذار در مکان‌های ناشناخته بهره می‌گیرند. اما این روزها کرونا مسافران را زمین‌گیر کرده و علاقمندان سفر، حضور در منازل را به سفر به نقاط مختلف دنیا ترجیح می‌دهند. این وضعیت باعث شده تا لحظه‌های شیرینی که عاشقان مسافرت در سفرهای قبلی خود تجربه کرده‌اند به خاطره‌های خوشی تبدیل شود که تجدید این خاطرات سفر حال و هوای مسافرت را برای آن‌ها زنده می‌کند. از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم خاطره‌های خوشی از مسافرت‌های قبلی خود دارید، خالی از لطف نیست اگر در ادامه لحظه‌های شیرینی را با هم مرور کنیم که تنها عاشقان سفر هوای تجدید این لحظه‌ها را دارند. با اسمارتیز همراه باشید.
مطالعه راهنمای سفر و کسب اطلاعات جدید
مطمئن هستیم شما هم با ما هم ‌عقیده‌اید که لذت بار سفر بستن کمتر از مسافرت نیست و پس از اینکه عزم سفر می‌کنید، مشغول جمع‌‌آوری اطلاعات از مکانی می‌شوید که قصد سفر به آن را دارید. خرید کتابچه‌های راهنمای سفر که اطلاعات مفید و سودمندی را از مکان مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد، از آن دسته لحظه‌های شیرینی است که قطعاً تاکنون تجربه کرده‌اید و دل‌تان حسابی تنگ شده تا یک بار دیگر آهنگ سفر کنید و با خرید راهنماهای سفر و گشت و گذار در اینترنت، اطلاعات لازم را از مکانی که قصد سفر به آن را دارید، بدست آورید.
علامت‌گذاری مکان‌های مورد علاقه روی نقشه‌های کاغذی یا دیجیتال، بررسی آب و هوای منطقه‌ای که عازم سفر هستید و تجربه‌های جالبی که در این سفر انتظار شما را می‌کشد، حال و هوای خاصی به بستن بار سفر می‌بخشد و خاطره‌ فراموش نشدنی را در ذهن ماندگار می‌کند که مطمئن هستیم دل‌تان برای تجربه این حس و حال حسابی تنگ شده است.


آماده‌سازی فهرستی از لوازمی که در سفر به آنها نیاز دارید
هیچ چیز به اندازه سفری برنامه‌ریزی شده و منظم، لذت‌بخش نیست. به همین دلیل حتماً شما هم خاطره‌های خوشی از آماده‌سازی فهرست وسایل سفر دارید. در این فهرست چیزهای لازم و ضروری را برای مسافرت آماده می‌کنیم تا در حین سفر چیزی از قلم نیافتاده باشد و مسافرتی خاطره انگیز را تجربه کنیم. پس از آماده‌سازی فهرست و تهیه مواردی که در این فهرست درج شده، نوبت به بستن بار سفر و چمدان‌ها می‌رسد.
بستن چمدان نیز حس و حال خاص خودش را دارد و پس از اینکه تمام لباس‌ها و لوازم مورد نیاز را با دقت در چمدان قرار دادیم، فهرست لوازم مورد نیاز در سفر را دوباره بررسی می‌کنیم تا چیزی فراموش نشده باشد. حس و حال بستن بار سفر از آن دسته لحظه‌های دلنشینی است که برای همیشه در ذهن باقی می‌ماند و پس از بازگشت از مسافرت، لحظه‌شماری می‌کنیم تا در اولین فرصت دوباره رهسپار سفری جذاب و خاطره‌انگیز شویم.

فرودگاه
آمادگی برای اقامت در هتل فرودگاهی
اقامت در هتل‌های فرودگاهی
کسی را سراغ نداریم که اقامت در هتل‌های کنار دریا یا هتل‌های باصفایی که در دل جنگل واقع‌شده‌اند را به هتل‌های فرودگاهی ترجیح ندهد. اما حتماً برای شما هم پیش آماده که در طول سفر نیاز به اقامت‌های مختلفی در مکان‌های متفاوت داشته باشید. به احتمال زیاد در این شرایط اقامت کوتاهی که ممکن است یکی دو روز به طول بیانجامد را به حضور در هتل‌های فرودگاهی اختصاص می‌دهید.
اقامت در هتل‌های فرودگاهی فایده‌های زیادی دارد و نیازی نیست نگران به‌موقع رسیدن به پرواز باشید،‌ از طرف دیگر هتل‌های فرودگاهی سرشار از خاطره‌های خوش مسافرت هستند و در این هتل‌ها با مسافرینی سروکار دارید که عازم سفرهای دور و نزدیک هستند. در نتیجه اقامت در هتل‌های فرودگاهی را می‌توان یکی دیگر از تجربه‌های دلنیشنی دانست که پس از هر مسافرت، خاطره خوش آن در ذهن تداعی می‌شود.
مسیر مسافرت
پرسش «رسیدیم؟»، یکی از خاطره‌انگیزترین پرسش‌ها در مسافرت است و بدون شک شما هم این سوال را در حین سفر از خود یا اطرافیان پرسیده‌اید. در طول مسیر مسافرت در هواپیما، کشتی، خودروی شخصی، قطار و دیگر وسائل نقلیه، مناظر زیبایی را می‌بینیم و لحظه‌های شادی را در مسیر مسافرت تجربه می‌کنیم، اما عطش بازدید از مقصد، هرگز از بین نمی‌رود و هرچقدر هم که در مسیر مسافرت به ما خوش بگذرد، باز هم مقصد بهانه است و این مسیر مسافرت است که ما را به پیش می‌راند.
در این زمینه اگر به سفرنامه‌های قدیمی نگاهی بیاندازید، چشم‌تان به خاطره‌های خوشی که سفرنامه‌نویسان از مسیر مسافرت نگاشته‌اند خواهد افتاد. در این زمینه فناوری‌های نوین به خدمت علاقه‌مندان مسافرت در آمده و این روزها کسی را سراغ نداریم که از مسیر مسافرت، عکس‌ها و فیلم‌های جذابی را با هواداران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارد. به همین دلیل خاطره‌های خوش مسیر مسافرت نیز به یکی دیگر از لحظه‌های شیرینی تبدیل می‌شود که آرزوی زنده کردن این لحظه‌ها را داریم.


احساس شیرین رسیدن به مقصد
برای شما گفتیم که پرسش «رسیدیم؟»، یکی از خاطره‌انگیزترین پرسش‌ها در مسافرت است و بدون شک اولین تجربه‌ای که در رسیدن به مقصد و زمان پیاده‌شدن از خودرو، پلکان هواپیما، قطار یا کشتی با آن روبرو می‌شویم را هرگز فراموش نمی‌کنیم. در این شرایط به رغم اینکه گرد و غبار سفر بر تن شما نشسته و احساس خستگی می‌کنید، اما باز هم شوق رسیدن به مقصد باعث می‌شود تا خستگی را به جان بخرید و احساس شیرین رسیدن به مقصد را با دل و جان تجربه کنید.
این شرایط باعث شده تا رسیدن به مقصد خاطره‌‌های خوشی را برای مسافرین به دنبال داشته باشد که حتی پس از پایان سفر نیز، این خاطره‌ها برای همیشه در ذهن علاقه‌مندان سفر ماندگار باقی خواهد ماند.

تنظیم ساعت با موقعیت جغرافیایی جدید
تنظیم ساعت با زمان محلی
تغییر ساعت
مسافرت‌های داخل کشوری حس و هوای خاصی دارد، اما انصافاً باید اعتراف کرد که مسافرت‌های بیرون از کشور حال و هوای دیگری دارد و در این مسافرت‌ها با تمدن‌ها و مردمانی متفاوت آشنا می‌شویم. به همین دلیل همه‌چیز در مسافرت‌های بیرون از کشور، جدید و تازه به نظر می‌رسد و حتی ساعت نیز تفاوت دارد.
در نتیجه برای اینکه از برنامه‌ زمان‌بندی که برای مسافرت تنظیم کرده‌ایم، عقب نمانیم، باید ساعت را به ساعت کشوری که در آن هستیم تغییر دهیم تا برنامه‌های مسافرت با مغایرت زمانی روبرو نشود. به این ترتیب می‌توان گفت تغییر ساعت در مسافرت، یکی دیگر از احساس‌های شیرین و دلنشینی است که حتی از پس از مسافرت نیز در ذهن باقی می‌ماند.
خستگی گرفتن با نوشیدن جرعه‌ای آب
حتی اگر راحت‌ترین روش را برای مسافرت انتخاب کنید، باز هم سفر خستگی‌های خاص خودش را دارد و اولین چیزی که پس از رسیدن به مقصد حسابی می‌چسبد، جرعه‌‌ای آب گوارا یا استکانی چای است. مطمئن هستیم شما هم خاطره‌های خوشی از نوشیدن اولین چای یا آبی گوارا پس از زسیدن به مقصد دارید. نوشیدنی خستگی را از تن شما بیرون می‌کند و آماده می‌شوید تا با انرژی و نشاط بازدید و گشت و گذار از مکانی که به آن مسافرت کرده‌اید را آغاز کنید.


ورود ماسه‌های ساحل به رخت و لباس و صندل
افرادی که مسافرت‌های کنار ساحل را تجربه کرده‌اند به خوبی می‌دانند امکان ندارد پیاده‌روی در ساحل داشته باشید یا تنی به آب بزنید و شن‌های ساحل به لباس و صندل‌های شما نچسبد. ماسه‌های ساحلی راه خود را به تمام رخت و لباس‌تان پیدا می‌کنند و به رغم اینکه به این راحتی‌ها پاک نمی‌شوند، احساسی شیرین از مسافرت را در ذهن ماندگار می‌کنند.

میوه‌های شیرین و خوشمزه
میوه‌های عجیب و خوشمزه
صبحانه‌های خوشمزه و وسوسه‌برانگیز
حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند صبحانه را به تنهایی بخورید، ناهار را با دوستان‌تان و شام را با دشمن میل کنید. حکمتی که پشت این گفته قرار دارد از اهمیت صبحانه در میان وعده‌‌های غذایی حکایت می‌کند. به این ترتیب کاملاً مشخص است که حساب خاصی برای صبحانه در مسافرت باید باز کنیم و خوراکی‌های خوشمزه‌ای را سفارش دهیم که تاکنون طعم این خوراکی‌ها را امتحان نکرده‌ایم. اینجاست که امتحان خوراکی‌های جدید و وسوسه‌برانگیز در مسافرت به خاطره‌ای تبدیل می‌شود که مطمئن هستیم دل‌تان برای خوردن صبحانه‌های خوشمزه در مسافرت تنگ شده است.
خوابیدن زیر پشه‌بند
به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که در حین مسافرت از منطقه‌ای نزدیک به رودخانه یا برکه گذر کنید و هوس کرده‌اید چرتی در دامان طبیعت بزنید و خستگی راه را از تن بیرون کنید، چه بسا که شرایط سفر شما به گونه‌ای بوده که شب را در مکانی در دل طبیعت اتراق کرده‌اید. تجربه نشان داده پشه‌ها و حشره‌های موذی در کنار مکان‌هایی که فاصله نزدیکی با آب دارند، جمع می‌شوند. در نتیجه قطعاً برای جلوگیری از نیش پشه‌های مزاحم، زیر پشه‌بند خوابیده‌اید و خوابی آرام و عمیق را در دل طبیعت تجربه کرده‌اید.
این خواب عمیق و دلنشین را به راحتی نمی‌توان در محیط‌های شهری تجربه کرد و خاطره خوش خوابیدن زیر پشه‌بند در مسافرت، از آن خاطره‌های خاص و جالبی است که یک بار تجربه آنرا برای همیشه در ذهن ماندگار می‌کند.
گم‌کردن مسیر
در ابتدا برای شما گفتیم که قبل از مسافرت نقشه و راهنماهای سفر را آماده می‌کنیم و مسیری که در طول سفر باید از آن عبور کنیم را روی نقشه مشخص می‌کنیم، گاهی اوقات نیز برای انجام این کار از اپلیکیشن‌های مسیر یاب و نقشه‌های آنلاین کمک می‌گیریم، اما حتی اگر از دقیق‌ترین ابزارهای نقشه‌‌خوان کمک بگیرید، باز هم احتمال گم شدن شما در مسیر وجود دارد. گم کردن مسیر در مسافرت از آن خاطره‌هایی است که ممکن است در ابتدا نگران‌کننده به نظر برسد، اما در بیشتر مواقع پس از مدتی عبور از مسیرهای بیراهه، راه درست را پیدا می‌کنید و احساس گم‌شدن، به احساسی خوشایند از پیدا کردن مجدد مسیر تبدیل می‌شود. مطمئن هستیم شما هم این احساس را تجربه کرده‌اید و به رغم اینکه آرزو می‌کنیم هرگز در سفر مسیر خود را گم نکنید، اما مطمئن هستیم خاطره‌ گم‌کردن مسیر حتماً در ذهن شما ماندگار شده و این خاطره را هرگز فراموش نمی‌کنید.

شلوغی خیابان
شلوغی خیابان از در جریان بودن زندگی حکایت دارد
عبور از خیابان‌های زیبا و دیدنی
رانندگی به خودی خود کار لذت بخشی است اما انصافاً باید اعتراف کرد که رانندگی در خیابان‌های شهری که در آن زندگی می‌کنیم و ماندن در پشت ترافیک، تجربه‌ای نیست که خاطره‌ای خوش به دنبال داشته باشد. اما رانندگی در سفر و عبور از خیابان‌های زیبا و دیدنی شهرهایی که در طول سفر از آنها عبور می‌کنیم، خاطره‌ای خوش در ذهن باقی می‌گذارد که پس از مسافرت دوست داریم دوباره این خاطره را تکرار کنیم.

دوچرخه‌ای قدیمی
دوچرخه‌ای قدیمی و آنتیک
دوچرخه‌سواری در دل طبیعت
برای کار و تفریح از دوچرخه استفاده می‌کنیم و دوچرخه‌سواری به اندازه‌ای لذت بخش است که در مسافرت نیز مکان‌زیادی هستند که دوچرخه در اختیار مسافرین قرار می‌دهند. در این بین انصافاً باید گفت دوچرخه‌سواری در دل طبیعت حس و حال دیگری دارد و مکان‌های زیادی را می‌توان با دوچرخه بازدید کرد. دوچرخه‌سواری 2 نفره نیز از آن دسته تفریحات بکری است که مطمئن هستیم خاطره‌های خوشی را برای عاشقان و دوستان صمیمی ماندگار کرده است.
ایستادن در صف‌‌های طولانی
کسی را سراغ نداریم که ایستادن در صف را کار لذت بخشی بداند، اما حساب ایستادن در صف در مسافرت جدا است و ممکن است مسافرین زیادی در صف‌های طولانی جلوی اماکن دیدنی در مسافرت صف کشیده باشند، اما این اماکن به اندازه‌ای جذابیت دارند که حاضر هستیم رنج ایستادن در صف‌های طولانی را به جان بخریم و با بازدید از این مکان‌های دیدنی، خاطره‌ای خوش را از مسافرت ماندگار کنیم.
ضدآفتاب زدن
شما بهتر از ما می‌دانید که ضدآفتاب زدن ربطی به ابری یا آفتابی بودن هوا ندارد و حتی در ابری‌ترین روزها نیز باید ضد‌آفتاب بزنیم تا پوست‌مان از شر پرتوهای مضر خورشید در امان باشد. در این بین از آنجایی که در مسافرت در بازه‌های زمانی طولانی‌تری در محیط بیرون حضور داریم، ضدآفتاب‌زدن ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و پس از مسافرت نیز هر بار که ضد‌آفتاب می‌زنید، خاطره‌ای از ضدآفتاب‌زدن در طول مسافرت در ذهن تداعی می‌شود و بوی ضدآفتاب با یادآوری سفرهای فراموش نشدنی که تجربه‌کرده‌ایم، همراهی می‌کند.
اختلاف واحد پول
ارزش پول کشورها با هم متفاوت است و اگر اهل سفرهای برون‌مرزی هستید، حتماً به خاطر دارید که تبدیل پول به ارز رایج کشوری که قصد سفر به آن را دارید، کار ضروری و واجبی است که درسرهای خاص خودش را دارد. این دردسرها هرچقدر هم که آزار دهنده‌باشند، باز هم قسمتی از خاطره‌های سفرهای برون‌مرزی به حساب می‌آیند.
آب‌تنی‌ خاطره‌انگیز
آب‌تنی از آن دسته تفریحاتی است که در هر حالتی لذت خاص خودش را دارد، اما انصافاً باید گفت حساب آب‌تنی در مسافرت جدا است و در سفر از هر فرصتی بهره می‌گیریم تا در برکه، رودخانه یا دریا تنی به آب بزنیم و خودمان را مهمان آب‌تنی دلنشین و خاطره‌انگیز کنیم. آب‌تنی در مسافرت به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که پس از بازگشت از سفر نیز خاطره خوش آب‌تنی را فراموش نمی‌کنیم و دوست‌داریم هرچه سریع‌تر دوباره بار سفر ببندیم و از هر فرصتی که در مسافرت برای آب‌تنی دست‌داد، بهره بگیریم.
به خاطر داشته باشید تنها در مکان‌های امن آبتنی کنید و حتی اگر شناگر ماهری هستید، باز هم در مکان‌های نامطئن تن به آن نزنید و وجود نازنین‌تان را به خطر نیاندازید.
استراحت پس از آب‌تنی
برای شما از لذت آبتنی‌ در مسافرت گفتیم، اما خشک‌کردن تن و بدن پس از آبتنی هم حال و هوای خاص خودش را دارد. انصافاً باید گفت لطفی که در استراحت پس‌ از آب‌تنی نهفته‌ است را نمی‌توان با خشک‌کردن بدن پس از حمام مقایسه کرد. در نتیجه مطمئن هستیم اگر تاکنون در سفر آب‌تنی کرده‌اید، استراحت پس از آب‌تنی را به یاد دارید و به دنبال فرصتی هستید تا دوباره این خاطره‌ خوش را تکرار کنید.
پوشیدن لباس‌های مسافرتی
در طول سال با لباس رسمی در محل‌ کار و خیابان حضور پیدا می‌کنیم و مسافرت بهانه‌ای است تا لباس‌های رسمی را کنار بگذاریم و با پوشش راحت و متفاوت راهی سفر شویم. شلوار گشاد، کلاه‌ آفتاب‌گیر، پیراهن و تی‌شرت‌های خوشرنگ و بامزه از آن دسته پوشاکی به حساب می‌آیند که حتی پس از مسافرت نیز به یاد راحتی این لباس‌ها می‌افتیم و عکس‌هایی که با این لباس‌ها در مسافرت گرفته‌ایم را برای تجدید خاطرات خوش گذشته مرور می‌کنیم.
خاطره‌های رانندگی در سفر
برای شما از لذت مسافرت با خودروی شخصی گفتیم، اما در طول سفر خطرهایی نیز راننده و سرنشین‌ها را تهدید می‌کند و چه بسا که خدای ناکرده شما هم این خطرها را در رانندگی در سفر تجربه کرده باشید. امیدواریم این خاطره‌ها برای شما به خیر گذشته باشد و با نگاهی به این خاطره‌ها در آینده سفری مطمئن‌تر را تجربه کنید.
جمع‌‌وجورکردن لوازم سفر
هر چقدر هم که مسافرتی طولانی را تجربه کرده باشید و به هر اندازه هم که در این مسافرت به شما خوش گذشته باشد، باز هم به پایان می‌رسد و باید با کوله‌باری از خاطره‌های خوش به خانه باز گردید، از طرف دیگر جمع‌وجور کردن لوازم مسافرت و شستن لباس‌ها نیز کاری است که باید هرچه سریع‌تر پس از رسیدن به منزل انجام دهید. جمع‌وجورکردن لوازم مسافرت در کنار اینکه دردسرهای زیادی دارد، اما یادآور خاطره‌های خوشی است که در سفر تجربه کرده‌اید، در نتیجه به محض بازگشت از سفر با یادآوری این خاطرات به این فکر می‌افتیم که برنامه‌های بهتری برای مسافرتی لذت‌بخش‌تر در آینده را آماده‌کنیم.
از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های خاطره‌انگیزی در مسافرت داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این تجربه‌ها را با ما دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید و ما و دیگر خواننده‌ها را مهمان‌ خاطره‌های خوشی کنید که در سفر تجربه کرده‌اید.
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.