پاساژ گلدیس

1 آبان، 1398
1 آبان، 1398
مدت مطالعه :
در میان محله‌های پر رفت و آمد غرب تهران، اگر بخواهیم محبوب‌ترین آن‌ها را نام ببریم، بی شک نام محله صادقیه به میان می‌آید. میدان صادقیه یا همان آریاشهر با مجتمع‌های تجاری بزرگی که دارد، از قطب‌های تجاری غرب تهران محسوب می‌شود. در ضلع جنوب شرقی این میدان، یعنی درست در تقاطع دو خیابان محمدعلی جناح و خیابان ستارخان، مجتمعی بزرگ با معماری بسیار خاص قرار دارد که به پاساژ گلدیس مشهور است. پاساژ گلدیس با داشتن 16 طبقه بزرگترین مجتمع تجاری این منطقه است که با قیمت‌های مناسبی که دارد، مقصد بسیاری از خانم‌ها برای خرید پوشاک و کیف و کفش است.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اوقات فراغت خود را صرف پاساژگردی می‌کنید، در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا پاساژ گلدیس که از قدیمی‌ترین پاساژهای میدان صادقیه است را با جزئیات کامل‌تری به شما معرفی کنیم.
طبقات پاساژ گلدیس
طبقات پاساژ گلدیس
 بهترین زمان دیدن پاساژ گلدیس
رفتن به پاساژ بزرگی مانند پاساژ گلدیس و دیدن تمام بخش‌های آن به وقت آزاد زیادی نیاز دارد. زیرا در این مجتمع بیش از 300 واحد تجاری وجود دارد که همه‌گی در سه طبقه جمع شده‌اند. در مجموع بیشترین رونق را در بخش تجاری پاساژ گلدیس می‌توان یافت و مردم در طبقات تجاری بیشتر رفت و آمد دارند. از این رو بهتر است برای دیدن پاساژ گلدیس یک روز خود را خالی بگذارید و صرف رفت و آمد و دیدن مغازه‌ها و امتحان کردن خوراکی‌های داخل این پاساژ کنید.
پاساژ گلدیس همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب فعال است. آخر هفته‌ها نیز این پاساژ پر از افرادی است که به دنبال پوشاک با قیمت مناسب هستند. اگر شما هم مانند اغلب تهرانی‌ها، تنها آخر هفته‌ها وقت آزاد برای گردش دارید، بهتر است همان 5 شنبه  یا جمعه را برای رفتن به این پاساژ انتخاب کنید. با این انتخاب می‌توانید با خیال راحت و سر فرصت هم به دیدن معماری جالب این پاساژ و هم دیدن مغازه‌های آن بپردازید و از پاساژگردی خود لذت ببرید.
خیابان های اطراف پاساژ گلدیس
خیابان های اطراف پاساژ گلدیس
 راه‌های دسترسی به پاساژ گلدیس
برای افرادی که از خودرو شخصی استفاده نمی‌کنند، رسیدن به پاساژ گلدیس بسیار راحت و سریع است. زیرا خوشبختانه تمامی وسایل نقلیه در مسیر خود به پاساژ گلدیس راه دارند. در غیر این صورت اگر بخواهید با خودرو شخصی به سمت میدان دوم صادقیه بروید، ترافیک و شلوغی رفت و آمد در این میدان و خیابان‌های اطرافش دسترسی به این پاساژ را به شدت برای شما مشکل خواهد کرد. در ادامه راه‌های دسترسی به پاساژ گلدیس را با وسایل نقلیه عمومی و شخصی شرح خواهیم داد.
دسترسی به پاساژ گلدیس با خودرو شخصی: اگر با خودرو شخصی بخواهید میسر رسیدن به پاساژ گلدیس را طی کنید، می‌توانید از مسیرهای مختلفی به ورودی‌های بازار گلدیس، که در خیابان‌های ستارخان و شهدای صادقیه قرار دارد دسترسی پیدا کنید. از سه مسیر بلوار آیت الله کاشانی، بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه جناح می‌توانید وارد خیابان ستارخان شوید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ترافیک در این مسیر زیاد است. بنابراین بهتر است در ساعات شلوغ روز با خودرو شخصی در این میسر تردد نکنید. از پشت پاساژ نیز می‌توانید از خیابان‌های سیار، خیابان پاییزان و خیابان داوود اسدی به خیابان شهدای صادقیه دسترسی داشته باشید.
دسترسی به پاساژ گلدیس با مترو: ایستگاه مترو صادقیه در سازمان آب نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مجتمع تجاری گلدیس است. شما از هر نقطه‌ای از شهر می‌توانید به این ایستگاه دسترسی داشته باشید. از ایستگاه مترو صادقیه تا میدان صادقیه و پاساژ گلدیس را می‌توانید با تاکسی و یا اتوبوس طی کنید.
دسترسی به پاساژ گلدیس با اتوبوس: اتوبوس بهترین وسیله نقلیه برای رسیدن به پاساژ گلدیس است. زیرا دقیقاً تا جلوی در این پاساژ خط اتوبوس وجود دارد و شما از هر نقطه‌ای از شهر می‌توانید به طور مستقیم به ورودی‌های این پاساژ دسترسی داشته باشید. هم از سمت خیابان بزرگراه اشرفی اصفهانی و هم از سمت خیابان آیت الله کاشانی خط اتوبوس به مقصد میدان صادقیه وجود دارد.
خیابان های اطراف پاساژ گلدیس
خیابان های اطراف پاساژ گلدیس
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
برای بازدید از پاساژ گلدیس می‌توانید همه روز هفته از ساعت 9 صبح تا 10 شب به آن مراجعه کنید. این پاساژ با داشتن 3 طبقه بزرگ تجاری، 4 طبقه پارکینگ و 11 طبقه اداری از بزرگترین مجتمع‌های تجاری اطراف میدان صادقیه است. پس اگر شما هم به پاساژگردی در تهران علاقه دارید، پاساژ گلدیس می‌تواند مقصد خوبی برای شما باشد. در طبقات تجاری این پاساژ در مجموع 330 واحد تجاری وجود دارد که انواع پوشاک از جمله لباس زنانه، مردانه و بچه گانه، کیف، کفش و کوله پشتی و ... را می‌توان در آن‌ها یافت. از دیگر ویژگی‌های این بازار این است که با اینکه در منطقه غرب تهران قرار دارد اما قیمت اجناس آن بسیار مناسب است و برای خریدهای روزمره گزینه بسیار خوب و اقتصادی محسوب می‌شود.
برای بازدید از این پاساژ شما نیازی به پرداخت ورودی و یا هزینه خاصی ندارید. زیرا این پاساژ تنها به بخش‌های اداری و تجاری سپرده شده است و سینما و یا شهر بازی برای استفاده عموم ندارد. پس با خیال راحت و هرگاه که اراده کنید می‌توانید به پاساژ گلدیس دسترسی داشته باشید و از آن دیدن کنید.
بوتیک های داخل پاساژ گلدیس
بوتیک های داخل پاساژ گلدیس
دانستنی‌های قبل از دیدن پاساژ گلدیس
شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاساژ گلدیس در سال 1380 توسط شهرداری منطقه 5 تهران ساخته شد. این ساختمان متشکل از 18 طبقه است که مساحت آن 3325 متر مربع و زیربنای آن را 33406  متر مربع تخمین زده‌اند.
از 18 طبقه‌ای که در پاساژ گلدیس وجود دارد تنها 3 طبقه آن به بخش تجاری که همان مغازه‌ها و بوتیک‌ها باشند، اختصاص داده شده است. 11 طبقه دیگر متعلق به بخش اداری و 4 طبقه آن نیز پارکینگ است. پارکینگ بزرگ این مجموعه هم برای مالکان و هم برای مراجعان است. بسیاری از افرادی که در اطراف میدان صادقیه کاری برای انجام دادن دارند، از پارکینگ این مجتمع استفاده می‌کنند.
از دلایلی که پاساژ گلدیس در ابتدای حضور خود در خیابان صادقیه رونق بسیاری داشت، طراحی و معماری آن بود. این سبک معماری صنعتی که در آن از اشکال دایره‌ای و مثلثی استفاده شده است، در نگاه اول هر فردی را به یاد کارخانه‌های بزرگ می‌اندازد. به همین جهت نیز این سبک طراحی ابهت زیادی به این مجتمع تجاری داده بود. اما پس از مدتی با بنا شدن پاساژهای مدرن‌تر این پاساژ نیز مانند بسیاری از پاساژهای قدیمی تهران رونق خود را از دست داد.  
طبقه منفی یک پاساژ گلدیس
طبقه منفی یک پاساژ گلدیس
راهنمای بازدید از پاساژ گلدیس
اگر قصد دارید تمام بخش‌های تجاری پاساژ گلدیس را تماشا کنید، باید از طبقه منفی یک آن شروع کنید. طبقه‌ای که بخش تجاری از آن آغاز می‌شود. قدیم‌ترها در این طبقه یک کافی شاپ معروف و محبوب فعالیت داشت. اما از زمانی که این کافی شاپ بسته شد و به فعالیت خود پایان داد، رونق طبقه منفی یک نیز رخت بست و رفت و آمد به این طبقه کمتر شد.
طبقه اول ساختمان پاساژ گلدیس راهرویی به سمت خیابان دارد که در حاشیه آن مغازه‌های متعددی خوراکی‌های خوشمزه و متنوع می‌فروشند. اگر هوس لواشک، باقلوا و یا آبمیوه کرده‌اید، می‌توانید در این راهرو به هوس خود پاسخ دهید. البته خوراکی‌های دیگری نیز در این طبقه به چشم می‌خورد که در اغذیه فروشی‌ها و مغازه‌های دیگر طبقه اول یافت می‌شود.
پاساژ گلدیس برای یک خرید مقرون به صرفه در غرب تهران نیز گزینه بسیار خوبی است. هر آنچه که بخواهید از لباس زنانه و مردانه، کیف و کفش و یا حتی بدلیجات و لوازم تزئینی خانه را می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید. قیمت اجناس در این پاساژ نیز به گونه‌ای است که با دیگر پاساژهای اطرافش رقابت می‌کند و شما به راحتی می‌توانید اجناس مورد نظر خود را با بهترین قیمت در این پاساژ پیدا کنید.
قصد خرید از تهران را دارید؟ شاید خواندن مطلب «خرید در تهران» به شما کمک کند.

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4 91 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.