ویزا EB2 آمریکا چیست؟ (انواع، هزینه، زمان و مراحل اخذ ویزا)

4 مهر، 1403
4 مهر، 1403
مدت مطالعه :
رویای آمریکایی چیزی‌ست که بسیاری از مهاجران به دنبال آن هستند. راه‌های بسیاری برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد اما یکی از راه‌هایی که امروزه بسیاری از ایرانیان و مردم دیگر کشورها برای آن اقدام می‌کنند ویزا EB2 است. این ویزا به دلیل سهولت و سرعت اخذ آن به یکی از ویزاهای پر درخواست آمریکا تبدیل شده است. در ادامه به معرفی ویزا EB2 آمریکا می‌پردازیم و با انواع آن آشنا می‌شویم.

ویزا EB2 آمریکا چیست؟

این ویزا یکی از ویزاهای مبتنی بر استخدام در آمریکا است که به دلیل شرایط و انواعی که دارد توجه کسانی که دوست دارند اقامت دائم و قانونی آمریکا را دریافت کنند، جلب کرده است. ویزا EB2 آمریکا برای شهروندان غیر آمریکایی با مدارک دانشگاهی سطح بالا و افرادی با توانایی‌های خاص در هنر، ورزش و دیگر رشته‌ها صادر می‌شود، پس اگر شما شرایط لازم را برای اخذ ویزا EB2 آمریکا داشته باشید، می‌توانید برای اخذ آن و گرفتن اقامت دائم آمریکا اقدام کنید.
ویزا EB2 آمریکا

ویزا EB2 آمریکا چند نوع دارد؟

برای اینکه دید شفافی به مراحل اخذ این نوع ویزا داشته باشید و بدانید برای کدام یک از انواع ویزا EB2 اقدام کنید، بهتر است ابتدا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. در زیر انواع ویزا EB2 آمریکا را معرفی خواهیم کرد.
ویزا EB-2A یا مدرک پیشرفته (Advanced Degree)
این ویزا برای افرادی با مدارک پیشرفته دانشگاهی در رشته‌های تخصصی صادر می‌شود. برای اخذ این نوع ویزا باید مدرک دانشگاهی لیسانس و بالاتر یا معادل آن داشته باشید، همچنین پس از اخذ مدرک کارشناسی باید 5 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی را دارا باشید. به همین دلیل مدارکی دال بر این مهم باید در پرونده خود ارائه دهید.
ویزا EB-2B یا توانایی استثنایی (Exceptional Ability)
برای اخذ این نوع ویزا باید ثابت کنید که در یکی از رشته‌های هنر، ورزش یا تجارت توانایی خاص و استثنایی دارید. گواهینامه، تقدیرنامه، مدال و ... در رشته خود، تجربه کاری بیش از 10 سال، عضویت در یک گروه اجتماعی حرفه‌ای و هر مدرک دیگری که نشان دهد شما یک فرد خاص و استثنایی در رشته خود هستید می‌تواند شما را برای گرفتن ویزا EB-2B یا توانایی استثنایی (Exceptional Ability) واجد شرایط کند.
ویزا EB-3C یا معافیت از منافع ملی (National Interest Waiver)
این نوع از ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که استثنایی هستند یا تخصص آن‌ها در راستای منافع ملی آمریکا است. در این نوع از ویزا متقاضی دیگر نیاز به یافتن شغل در آمریکا ندارد و تنها کافی‌ست ثابت کند که تخصص و حرفه‌ی او در امتداد منافع ملی آمریکاست و می‌تواند در پیشبرد این اهداف کمک کند. 

مراحل دریافت ویزای EB2 آمریکا چیست؟

اگر شما خواهان دریافت این نوع ویزای آمریکا هستید، در ابتدا باید یکی از انواع آن را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب ویزا EB-3C یا معافیت از منافع ملی (National Interest Waiver) است چون شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون داشتن کارفرما برای اخذ ویزا اقدام کنید. در نوع‌های دیگر کارفرما باید فرم I-140 را برای شما پر کرده و ثبت کند. بعد از انتخاب نوع ویزا EB2، حال باید مدارک خود را بررسی کنید تا ببینید واجد شرایط برای دریافت ویزا هستید یا خیر. اگر واجد شرایط بودید می‌توانید با یک وکیل مهاجرت یا آژانس‌های دریافت ویزا قراردادی را تنظیم کنید تا آن‌ها به دنبال کارهای شما باشند. این دفاتر با تمامی مراحل اخذ ویزا آشنا هستند و کمک شایانی به سریعتر شدن روند پروسه اخذ ویزا می‌کنند.
اخذ ویزا آمریکا فوری
      
پس از جمع‌آوری مدارک حال باید فرم I-140 را پر کرده و در USCIS ثبت کنید. پس از این کار باید منتظر تصمیم USCIS درباره پرونده خود باشید، اگر آن‌ها پرونده شما را تایید کنند باید وقت مصاحبه سفارت آمریکا را بگیرید اما اگر نیاز به مدارک بیشتری برای اثبات واجد شرایط بودن شما باشد باید مدارک خواسته شده را به USCIS ارائه کنید تا تصمیم نهایی را درباره پرونده شما پس از بررسی‌های مورد نیاز بگیرند.

اخذ ویزا EB2 آمریکا چقدر طول می‌کشد؟

زمان اخذ این نوع ویزا، به شرایط مدارک شما و تصمیم USCIS بستگی دارد، اما معمولا زمان جمع آوری مدارک تا انتظار برای پروسه اخذ ویزا بین 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. 

هزینه ویزای EB2 آمریکا چقدر است؟

ویزای EB2 آمریکا از کم هزینه‌ترین راه‌های دریافت گرین کارت آمریکا و اقامت دائم این کشور است، به همین دلیل افراد واجد شرایط به جای گرفتن ویزای تحصیلی که پس از اتمام آن باید به کشور خود بازگردند، این نوع ویزا را انتخاب می‌کنند که به دریافت گرین کارت آمریکا ختم می‌شود. هر چند با پیدا کردن شغل مناسب پس از اتمام تحصیل در آمریکا می‌توانید در خاک این کشور بمانید، اما این مسئله نیز با صرف هزینه‌های بالایی همراه است. 
شما برای دریافت ویزای EB2 آمریکا برای مراحل و اقدامات مختلف مانند درخواست فرم I-140، فرم DS-260 (ویزای مهاجرت و درخواست ثبت نام خارجی)، ترجمه و کپی مدارک، اخذ وقت سفارت، شناسایی بیومتریک باید ارقام مختلفی را بپردازید. بهتر است با یک وکیل مهاجرت یا دفاتر مهاجرتی قراردادی ببندید که آن‌ها با دریافت مبلغی تمامی این کارها را برای شما انجام دهند تا شما دیگر نگران مراحل مختلف اخذ ویزا آمریکا نباشید. این کار باعث اطمینان خاطر بیشتری می‌شود و از اشتباهات ناشیانه نیز جلوگیری می‌کند.
دریافت ویزا آمریکا


ویزای EB2 آمریکا با Green Card Gateway

ویزای EB2 از محبوب‌ترین ویزاهای مهاجرتی آمریکا است که برای افراد دارای تخصص‌های ویژه و مهارت‌های بالا طراحی شده است. این ویزا به کسانی تعلق می‌گیرد که یا دارای مدرک تحصیلی پیشرفته (مانند فوق‌لیسانس یا دکترا) هستند، یا توانایی‌های استثنایی در زمینه‌هایی مانند علوم، هنر، تجارت یا فناوری دارند. اگر شما جزو این افراد هستید و به دنبال مسیری مطمئن و سریع برای اخذ اقامت دائم آمریکا هستید، ویزای EB2 می‌تواند همان کلید طلایی باشد که به دنبالش بوده‌اید.
Green Card Gateway، به عنوان یک پلتفرم برتر در زمینه مشاوره و اخذ ویزایEB2، با تیمی از متخصصین مهاجرت، این فرآیند پیچیده را برای شما به یک تجربه ساده و بی‌دغدغه تبدیل می‌کند. از اولین مرحله درخواست تا دریافت گرین کارت، مشاوران خبره این پلتفرم شما را در هر قدم از مسیر همراهی می‌کنند. آن‌ها با دقت و توجه به جزئیات، تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز را بررسی کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که پرونده شما به بهترین نحو ارائه شود.
از مهم‌ترین مزایای استفاده از Green Card Gateway  این است که آن‌ها نه تنها تجربه و تخصص بالایی در زمینه مهاجرت به آمریکا دارند، بلکه با فراهم آوردن راهکارهای سفارشی برای هر متقاضی، شانس موفقیت شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند. اگر به دنبال یک تجربه بی‌نقص در مسیر مهاجرت هستید، همین حالا با Green Card Gateway  تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای آنها بهره‌مند شوید. مهاجرت به آمریکا یک قدم مهم در زندگی شماست، پس اجازه دهید تا بهترین‌ها شما را در این راه همراهی کنند.
برای مشاوره و اقدام به دریافت ویزا کلیک کنید
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.