داستان زندگی و سفرهای پیودای‌پای

1 اردیبهشت، 1399
15 اسفند، 1398
مدت مطالعه :
فیلیکس شلبرگ، ملقب به پیودی ‌پای، پادشاه یوتیوب، مدت‌هاست لقب محبوب‌ترین خالق ویدیوی پلتفرم یوتیوب را یدک می‌کشد. این یوتیوبر با فعالیت‌هایی شامل استریم بازی، وبلاگ نویسی و تولید ویدیوهای سرگرم کننده تاثیر زیادی بر محبوبیت این پلتفرم و خود در دنیای مجازی دارد. حال می‌خواهیم شما را با داستان زندگی و سفرهای پیودی پای بیشتر آشنا کنیم. شناخت بیشتر داستان زندگی او، می‌تواند راهنمای کسانی باشد که به تازگی وارد دنیای گیم شده‌اند و شاید ندانند که می‌توان از همین راه به درآمد زیادی رسید.
زندگی نامه پیودی ‌پای
فیلیکس اروید اولف شلبرگ با نام مستعار پیودی‌ پای متولد 24 اکتبر 1989 در گوتنبرگ سوئد است. پدر وی مدیر عامل اجرایی یک شرکت سوئدی و مادرش در سال 2010، به عنوان بهترین کارشناس آی‌تی سال در سوئد شناخته شد. او که از بزرگترین ستارگان اینترنت و دارای بیشتر از 100 میلیون دنبال کننده در کانال یوتیوب با بازدیدهای بیشتر از 24 میلیارد است. کانال پیودی‌پای بیشتر به دلیل محتوای بازی‌های نامرتبط آن، که به سبک (Let’s Play) پخش می‌شود، محبوبیت دارد. فیلم‌هایی از شلبرگ که در حال بازی کردن بازی‌های ویدئویی‌ست در کانال او وجود دارد، او در حین بازی حرکات خود را تفسیر می‌کند و توضیح پلن و استراتژی‌اش را می‌دهد. برنامه (Let’s Play) از بزرگترین و محبوب‌ترین برنامه‌های یوتیوب محسوب شده که پیودی ‌پای سوپراستار آن برنامه است. به مرور فهرست نمایش‌های آماده برای نمایش وی، گسترش یافت و شامل اکشن‎‌های زنده و انیمیشن‌های کوتاه کمدی شد. او اکنون علاوه بر دنبال کننده‌های زیاد از سراسر دنیا، محبوبیت زیادی نیز دارد. این راه برای او سرمایه‌ای زیاد به همراه داشته که او را تبدیل به بهترین‌ها در حوزه تخصصی خودش کرده است.
گوتنبرگ سوئد
گوتنبرگ سوئد
  • گوتنبرگ (سوئد): وی در شهر زادگاهش در اوایل زندگی خود همراه با خواهر بزرگش فنی بزرگ شد. شلبرگ در اوایل دوران تحصیلش به هنر علاقه‌مند بود، طوری که علاوه بر بازی کردن با کنسول سوپر نیتیندو، به کشیدن تصاویر شخصیت‌های معروف بازی‌های ویدیویی مانند ماریو و سونیک می‌پرداخت. در طول دوره دبیرستان، او از کلاس‌های درس برای بازی کردن با دوستانش در کافی‌نت، فرار می‌کرد. سرانجام وی مشغول به تحصیل در رشته اقتصاد صنعتی و مدیریت تکنولوژی در دانشگاه چالمرز شد اما در سال 2011 تحصیل را رها کرد. با اینکه برای مدتی طولانی دلیل ترک دانشگاه وی کار کردن در یوتیوب دانسته می‌شد، اما شلبرگ در سال 2017 در پیام ویدیویی ذکر کرد که این امر به دلیل علاقه نداشتن به رشته تحصیلی اش بوده و ترک کردن دانشگاه برای کار در یوتیوب را امری احمقانه دانست. او همچنین از علاقه‌اش به ویرایش تصاویر با فوتوشاپ سخن گفت و گفته که این کار را به تحصیل در دانشگاه ترجیح می‌دهد. به دلیل همین علاقه، وی در مسابقات فوتوشاپ شرکت کرد و تقریباً پذیرش کارآموزی یک شرکت تبلیغاتی در اسکاندیناوی را به دست آورد. او همچنین به تولید محتوا در یوتیوب علاقه‌مند بود و پس از شکست خوردن در کارآموزی، تعدادی از تصاویر خلق شده‌اش توسط فوتوشاپ را به فروش رساند تا یک کامپیوتر خریداری کند و به کار بر روی ویدیوهای یوتیوب بپردازد. گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد و پنجمین شهر بزرگ کشورهای شمالی اروپاست. این شهر در کنار تنگه کاتگات، در ساحل غرب سوئد قرار دارد. این شهر از شهرهای مهم صنعتی و از پرتنوع ترین شهرهای سوئد است. جاذبه‌های گردشگری این شهر شامل منطقه قدیمی هاگا، از قدیمی ترین محله‌های گوتنبرگ است و قدمت آن به اواسط قرن 17 برمی‌گردد. شهربازی لیزبرگ، قلعه آلوسبورگ، موزه‌ی هنر، محله خرید (که در گذشته یک منطقه انباری بزرگ بوده و اکنون به شلوغ‌ترین و پرهیاهوترین محله مرکز گوتنبرگ تبدیل شده) و بازار ماهی که مقصدی عالی برای خوردن غذاهای دریایی‌ست، از دیدنی‌های گوتنبرگ محسوب می‌شود. در بازار ماهی تعداد زیادی غرفه فروش ماهی و رستوران دریایی وجود دارد و هر غذای دریایی که تصور کنید در آن پیدا می‌شود. تنوع منوی غذایی، کیفیت بالا و تازگی ماهی‌ها، جذابیت خوردن غذا را برای شما بیشتر می‌کند.
  • لوس آنجلس (آمریکا): شلبرگ بیشتر اوقات برای کار به لوس آنجلس آمریکا سفر می‌کند. لوس آنجلس، بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیای آمریکا و دومین شهر پرجمعیت این کشور بعد از نیویورک است. این شهر به سبب داشتن مراکز تفریحی و سرگرمی فراوان، دومین شهر از نظر جذب گردشگر است. علاوه بر هالیوود که مرکز صنعت هنر هفتم آمریکاست، لوس آنجلس دارای تعداد مناسبی مرکز فرهنگی و علمی‌ست. برای مثال مرکز گتی، شامل موزه و باغ گتی (از مراکز هنری و فرهنگی معروف جهان)، رصدخانه تاریخی گریفیتس، فیلارمونیک لوس آنجلس، استودیوهای فیلم سازی، موزه‌های متعدد در مرکز شهر، کتابخانه عمومی لوس آنجلس و موزه تاریخ طبیعی این شهر می‌تواند هر گردشگری را به خود جذب کند.
  • آرتزینانو (ایتالیا): گیمر جوان و با استعداد، دوستی خود را با مارزیا بیزونین در سال 2011 شروع کرد و او برای ملاقات با مارزیا به آرتزینانو ایتالیا سفر کرد. مارزیا که خود ستاره‌ی اینترنتی، طراح مد و کارافرین است، در استان ویچنزا آرتزینانو زندگی می‌کند. آرتزینانو یک کومونه (شهرستان) در ایتالیاست. آرتزینیانو شهری صنعتی محسوب می‌شود و جای دیدنی خاصی ندارد اما قلعه قرون وسطایی آن که بر روی نوک قله کوه ساخته شده، می‌تواند برای گردشگران و توریست‌های شهر جذاب باشد. برای گردش در ایتالیا، بهتر است شهرهای توریستی‌تر مانند رم، میلان، ونیز و تورین را ببینید. البته اگر به روزی به سرزمین چکمه رفتید، بازدید از واتیکان، کوچکترین کشور دنیا را که در قلب شهر رم قرار دارد، از دست ندهید.
جزیره بالی اندونزی
جزیره بالی اندونزی
  • بالی (اندونزی): پیودی پای در 27 اپریل 2018 با نامزد خود مارزیا بیزونین ازدواج کرد. آن‌ها برای ماه عسل خود به بالی سفر کردند. بالی جزیره‌ای واقع در کشور اندونزی‌ست که از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌آید. بالی به جزیره‌ی خدایان معروف است زیرا تعداد زیادی از معابد بودایی را در خود جای داده و اماکن خوبی برای گردش و تفریح دارد. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند می‌دهد و به همین دلیل دارای آب ‌و ‌هوای بسیار متفاوت نسبت به دیگر نقاط اندونزی است. جاذبه‌های گردشگری این جزیره شامل پارک آبی، غواصی و تفریحات آبی، بازدید از معبدهای متعدد و علاوه بر این‌ها تورهای متعددی در داخل این جزیره است.  برای مثال از دیدنی‌های بالی می‌توان به تور دوچرخه سواری بالی که، طرفداران خاص خودش را دارد، بازدید از مزارع پله‌ای کشت برنج در منطقه اوبود و صحنه‌های بی‌نظیر آن، جنگل میمون اوبود، مرکز هنر اوبود، بازدید از پارک حیوانات و پارک فیل‌ها، غار (معبد) فیل‌ها، موج سواری، رفتینگ در رودخانه‌ی ایویونگ (auyung)، گشت زیر دریا، موج سواری با کایت، موتور سواری دور جزیره با موتورهای چهارچرخ، بالا رفتن از درخت در باغ وحش، موزه هنر ایگونگ رای (Agung Rai)، پارک پرندگان و خزندگان و چشمه‌های آب گرم اشاره کرد.
  • برایتون (انگلیس): پیودی پای و مارزیا به برایتون سفر کردند و پس از مدتی تصمیم به زندگی دائم در این منطقه گرفتند. برایتون یک شهر توریستی ساحلی در سواحل جنوب انگلستان است که در ماه‌‌های تابستانی، به محبوب‌ترین مقصد گردشگری بریتانیا تبدیل می‌شود. این شهر در ماه‌های تابستانی به یک شهر پرجنب ‌و جوش و جذاب تبدیل می‌شود که پر از رویدادها و فستیوال‌های جذاب است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به رویال پاویون که عمارتی سلطنتی و زیبا در گوشه‌ای از شهر و در چند قدمی دریاست اشاره کرد. اسکلهpalace pier که در آن تفریحات و سرگرمی‌های زیادی (از فروشگاه‌های سوغات گرفته تا غرفه‌های فروش چیپس و ماهی و کوچه‌های باریک (Lane)) برای گردشگران وجود دارد، در مرکز شهر برایتون قرار دارد و در واقع از مناطق قدیمی شهر محسوب می‌شود. این اسکله که یک دهکده‌ی ماهیگیری قدیمی بوده و پر از کوچه‌ها و مسیرهای باریک و جذاب است، هر گردشگر علاقه‌مندی را به خود جذب می‌کند. بازدید برج بریتیش ایرویز (British Airway i360) از جذاب‌ترین جاذبه‌های جدید سواحل جنوبی انگلستان به شمار می‌آید. خانه‌های قدیمی Regency Houses نیز در بخش غربی مرکز شهر برایتون قرار دارد که پُر از خانه‌های قدیمی با تراس‌های زیباست. گنبد برایتون، موزه مدل و اساب بازی برایتون، خط آهن بلوبل، آکواریوم سی لایف و موزه و گالری ‌هنر برایتون از دیگر مناطق توریستی و دیدنی برایتون محسوب می‌شوند.
بندر برایتون انگلیس
بندر برایتون انگلیس
  • ژاپن: پیودی ‌پای سفرهای زیادی نیز به ژاپن داشته و حتی یک خانه نیز در ژاپن خریداری کرده بود. البته از مکان دقیق خانه و شهر محل سکونت او اطلاعاتی در دست نیست اما علاقه زیاد او به خانه‌های ژاپنی باعث شد که او یک خانه نیز در ژاپن خریداری کند.

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 2 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.