زیباترین آثار هنری خیابانی از سراسر جهان با محوریت ویروس کرونا را تماشا کنید

24 فروردین، 1399
24 فروردین، 1399
مدت مطالعه :
هنر خیابانی شاخه جدیدی از هنرهای تجسمی است که در اواخر قرن بیستم رواج پیدا کرد و این روزها طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. هنرهای خیابانی از قبیل گرافیتی را می‌توان در شهرها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و هرجای دیگری دید و برخلاف سایر هنرهای تجسمی محدود به موزه‌ها و گالری‌های هنری نیستند. هنرمندان فعال در زمینه هنر خیابانی معمولا باتوجه به موضوعات و دغدغه‌های مردم عادی جامعه، اقدام به خلق آثار هنری خود می‌کنند. در این ایام که ویروس کرونا به معضل اصلی جهان و بشریت تبدیل شده، هنرمندان هنرهای خیابانی هم دست به کار شده‌اند و آثار هنری زیبایی را با موضوع بیماری کرونا خلق کرده‌اند. در ادامه این مطلب از اسمارتیز می‌توانید نمونه‌هایی چشم‌نواز از آثار هنری خیابانی را در سراسر جهان با موضوع کرونا مشاهده کنید.
چنای هند
کروناهای غمگین از رعایت فاصله اجتماعی در هند

این تصویر گرافیتی را هنرمندی هندی در بازار موقتی که توسط دولت در ایستگاه اتوبوس شهر چنای هند برپا شده، نقاشی کرده‌است. هدف این هنرمند آگاهی بخشی به مردم در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی است. این دسته از آثار هنری می‌توانند در دوران محدودیت‌ها و تعطیلی‌های اجباری که توسط دولت‌ها اعمال می‌شوند، به اقشار مختلف جامعه روحیه بدهند. این تصویر نشان می‌دهد که رعایت فاصله اجتماعی باعث ناراحتی کروناها شده و اشک آن‌ها را درآورده‌است.
آلمان
شاید سوپرمن و بتمن واقعی نباشند اما در شرایط کنونی جهان، پرستاران و کادر پزشکی به‌عنوان ابرقهرمانان واقعی در حال نجات جان انسان‌ها هستند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، پرستاران و پزشکان در خط مقدم مبارزه با این بیماری مرگبار بودند و مردم نیز با هر شیوه‌ای به تقدیر و تمجید از زحمات این قشر فداکار پرداختند. در این تصویر نیز یک هنرمند آلمانی با نام کای ولجموس ملقب به یوزی، نقاشی گرافیتی را در شهر هام آلمان کشیده که در آن پرستاران را به‌عنوان ابرقهرمانان دوران فعلی نشان داده‌است.
انگلیس
تشکر از خدمات سازمان بهداشت انگلیس به سبک هنر خیابانی گرافیتی

در این گرافیتی که در شهر پونتفرکت انگلیس نقاشی شده، هنرمندی انگلیسی به این شکل از سازمان بهداشت انگلستان (NHS) و همه کسانی که نقش اصلی در مبارزه با کرونا دارند، تقدیر کرده‌است.
روسیه
به تصویر کشیدن ویروس‌های کرونا به شکل هیولاهای کارتونی در روسیه

هنرمند روسی ویروس‌های کرونا را با این شکل و شمایل بر روی دیوار آپارتمانی در شهر گاتچینا، واقع در لنینگراد روسیه به تصویر کشیده‌است.
آمریکا
بحران کمبود دستمال توالت در اکثر کشورها دست‌مایه هنرمندان برای خلق گرافیتی شده‌است.

هنرمند آمریکایی ملقب به راهزن، این گرافیتی که در آن دو بچه درحال بازی با دستمال توالت هستند را در نیواورلئان خلق کرده‌است. این گرافیتی واکنشی از سوی این هنرمند خیابانی نسبت به هجوم مردم برای خرید دستمال توالت در آمریکا است.
خرطوم
گرافیتی که قصد دارد نشان دهد که این روزها ماسک زدن می‌تواند مرگ و زندگی انسان را تعیین کند.

این گرافیتی که با هشتگ "آگاه باش" در خارطوم، پایتخت سودان نقاشی شده اهمیت استفاده از ماسک را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نشان می‌دهد.
پرنس هری
پرنس هری و توصیه به شستن دست‌ها

این گرافیتی پرنس هری، شاهزاده انگلیس را نشان می‌دهد که هودی با نوشته "آرام باش و دستانت را بشور" به تن دارد. این هنر خیابانی با هدف تشویق مردم به شستن دست‌ها و نظافت، در شهر لس‌آنجلس آمریکا خلق شده‌است.
سوریه
کودکان سوری که با نشان دادن علامت پیروزی، روحیه خود را در مقابل این ویروس مرگبار حفظ کرده‌اند.

این گرافیتی زیبا را عزیز ال اسمر، هنرمند سوری در شهر بینیش سوریه خلق کرده‌است. در این تصویر نیز او را به همراه چند بچه می‌بینید که قصد دارند با آثاری از این قبیل و نوشتن جملاتی مانند "کرونا شما را دوست ندارد و مریض‌تان می‌کند" و "کرونا را جدی بگیرید"، نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا هشدار دهند.
برلین
تشویق عابران به زدن ماسک در آلمان با خلق گرافیتی‌های زیبا

این تصویر دوچرخه‌سواری را نشان می‌دهد که درحال عبور از کنار یک گرافیتی در شهر برلین آلمان است. در این گرافیتی زنی با ماسک پزشکی و تصویری از ویروس کرونا دیده می‌شود.
سنگال
گرافیتی که سعی دارد مردم را به رعایت نکات بهداشتی دعوت کند.

این گرافیتی که در شهر داکار سنگال و توسط گروه RBS نقاشی شده، رعایت نکات بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به تصویر می‌کشد. این نقاشی برروی دیوار دانشگاه شیخ آنتا دیوپ داکار کشیده شده‌است.
فلسطین
ساخت مجسمه‌های شنی برای دعوت مردم به ماندن در خانه

هنرمندی فلسطینی به نام رعنا ال رملاوی از وقت آزاد خود در دوران قرنطینه استفاده کرده و این مجسمه زیبای شنی را در حیاط خانه‌اش در غزه ساخته‌است.
یونان
هنرمندی که از دوران قرنطینه اجباری استفاده کرده و به خلق آثار هنری در پشت‌بام منزلش می‌پردازد.

S.F لقب هنرمند یونانی است که این گرافیتی‌های زیبا را روی پشت‌بام آپارتمانش در آتن نقاشی کرده‌است تا مردم را به ماندن در خانه تشویق کند.
انگلیس
قدردانی از پرستاران، پزشکان و سازمان بهداشت به سبک هنرمند انگلیسی

در این گرافیتی که بازهم در شهر پونتفرکت انگلیس نقاشی شده، پرستاری را می‌بینیم که لوگوی سازمان بهداشت انگلیس را کشیده و به جای حرف S در آن از علامت سوپرمن استفاده کرده‌است. این نقاشی قصد دارد پرستاران و کادر درمانی را ابرقهرمانان واقعی دنیا در این شرایط نشان دهد.
اهدای ماسک به عابران توسط پلیس اندونزی

این تصویر زیبا که در جاوا شرقی اندونزی ثبت شده، تلاش همه مردم را برای مبارزه با بیماری کرونا نشان می‌دهد. یکی با کشیدن گرافیتی سعی دارد مردم را به استفاده از ماسک تشویق کند و پلیسی هم با پوشیدن لباس یکی از ابرقهرمانان اندونزی، به مردم ماسک می‌دهد.
برچسب(ها)

برق مخابرات خوندم و عاشق تکنولوژی‌های روز هستم. اولین مطلبم رو زمانی که 16 سال داشتم برای هفته‌نامه دوچرخه نوشتم و از اون به بعد مدام در حال نوشتنم. علاقه زیادی به کتاب خوندن و دیدن فیلم و سریال دارم. اما چیزی برام جذاب‌تر از نوشتن نیست. سفر رفتن رو دوست دارم و در واقع کل زندگیم توی سفر بودم.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.7 7 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
شاهرخ پرویزی
25 فروردین، 1399

خیلی خوبه ولی به نظر من یک اصل مهم داره فراموش میشه عامل ایجاد این ویروس بایدمشخص و افشاگری جهانی شود فعلا فقط چین را متهم می کنند و دلیل آن هم مشخص است .شروع بیماری ساخت بیمارستان از قبل برای این منظور .ولی چرا کسی از سابقه این بیماری حرفی نمی زند .چه دلیلی دارد کسی در مورد آن حرف نمی زند ؟چه ترس جهانی وجود دارد ؟